آفتاب

وزیر خارجه انگلیس نسبت به اوضاع عراق ابراز نگرانی کرد

وزیر خارجه انگلیس نسبت به اوضاع عراق ابراز نگرانی کرد

تهران-ایرنا- وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه نسبت به اوضاع عراق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، ˈویلیام هیگˈ در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: به شدت نسبت به فعالیت های داعش در عراق نگران هستم. این یک مشکل سیاسی و امنیتی در عراق محسوب می شود. فکر می کنم این مساله آشکار است.

وی ادامه داد:به همین دلیل نه تنها یک پاسخ امنیتی موثر در این زمینه نیاز است بلکه به یک پاسخ سیاسی کارآمد نیاز داریم. باید به این نکته اشاره کنم که پاسخ امنیتی بدون پاسخ سیاسی موفق و اتحاد سیاسی در عراق میان تمامی گروهها احتمالا موفقیتی به همراه نخواهد داشت.

وزیر خارجه انگلیس یادآور شد که به تازگی با جان کری همتای آمریکایی اش در مورد اوضاع عراق گفت و گو کرد.

هیگ گفت: ما به شدت از پیام کری در عراق مبنی بر اینکه اتحاد سیاسی و دولتی فراگیر در عراق در مقابله با افراطیون و تروریسم در این کشور امری مهم و بنیادین به حساب می آید، حمایت می کنیم. با جدیت در راستای اجرای این پیام اقدام می شود.

در حالی تحرکات نظامی گروه داعش در عراق ادامه داشته است که جامعه جهانی نسبت به گسترش اقدامات داعش در منطقه ابراز نگران کرده است. باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز پیشتر به خبرنگاران گفت که قصد دارد 300 مشاور نظامی را به عراق برای آموزش نیروهای عراقی و بررسی هدف قرار دادن شبه نظامیان داعش اعزام کند. در حالیکه اوباما قول داده که هیچ نیروی نظامی به درگیری ها در عراق وارد نخواهند شد، کارشناسان گفته اند که به شماری نیرو برای متوقف کردن شبه نظامیان داعش نیاز است و اینکه بمباران مواضع تروریست ها به تنهایی آمریکا و عراق را به هدفشان در از بین بردن داعش نمی رساند. گمانه زنی های بسیاری نیز در مورد حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق مطرح است اما تاکنون واشنگتن تصمیم قطعی در این باره نگرفته است.

رسانام**9234**1010
کد N354646

وبگردی