آفتاب

درخواست هند برای لغو محدودیت روادید اتباعش در عراق

درخواست هند برای لغو محدودیت روادید اتباعش در عراق

دهلی نو – ایرنا – دولت هند از عراق خواست محدودیت روادید برای اتباعش در این کشور را لغو کند.

به گزارش ایرنا - در ادامه تلاش برای رهایی حدود 40 تبعه هندی که به اسارت تکفیری های در عراق درآمده اند، دولت هند رایزنی با صلیب سرخ بین المللی در بغداد و چندین کشور دیگر در منطقه را تشدید کرده است.

دولت هند خواستار اولویت ویژه برای رهایی اتباع این کشور شده و از دولت عراق خواسته است محدودیت های خود را برای خروج خارجی ها از همان مرز ورودی، لغو تا هندی ها بتوانند عراق را از طریق نزدیکترین مرز زمینی ممکن ترک کنند.

منابع خبری گزارش دادند که هند با دوستان خود در خاورمیانه برای تضمین رهایی کارگران هندی از عراق در تماس است.

بر اساس این گزارش، هند با کشورهایی همچون عربستان و قطر به منظور کسب کمک آنها برای رهایی حدود 40 کارگر هندی اسیر در دست افراطیون تکفیری در عراق تماس گرفته است.

سفارت هند در بغداد نیز با نهادهای بین المللی مختلف از جمله صلیب سرخ بین المللی در این خصوص در تماس بوده است.

دیپلمات های سابق هند به دولت توصیه کرده اند از رهبران مذهبی در کشورهای اسلامی برای رهایی کارگران هندی در عراق، درخواست کمک کند.

در روز های گذشته موضوع اسارت 40 کارگر هندی در عراق انتقادهایی را از دولت هند به همراه داشته و دولت اعلام کرده تلاش هایش را برای آزادی اتباع هندی تشدید کرده است.

حزب کنگره (مخالف حزب حاکم) دولت هند را به سهل انگاری در برخورد با موضوع اسارت کارگران هندی در عراق متهم و روش دولت را در نظارت بر وضعیت این افراد زیر سوال برد.

خانم ˈسونیا گاندیˈ رییس حزب کنگره نیز طی یک نامه شدیدالحن، از نخست وزیر مودی خواست همه تلاش های دیپلماتیک خود را برای تضمین سلامتی و رهایی 40 کارگر هندی اسیر در عراق بکار گیرد.

در این حال دولت هند با بیان اینکه هندی های اسیر هنوز سالم هستند، اعلام کرد: دهلی نو تلاش خود را برای رهایی فوری 40 کارگر هندی اسیر در عراق تشدید کرده است.

به مقام های هندی گفته شده است این کارگران هم اکنون زنده هستند ولی هیچ گونه تضمینی برای سلامت آنان وجود ندارد.

صلیب سرخ عراق اولین خبر را در مورد وقوع این حادثه به هند داد.

ازسوی دیگر، خویشاوندان این کارگران پنجشنبه گذشته به همراه سروزیر ایالت پنجاب ˈپراکاش بادلˈ با ˈسوشما سواراجˈ وزیر خارجه در دهلی نو دیدار کردند و تلاش همه جانبه دولت هند را برای رهایی فوری آنان خواستار شدند. بیشتر این کارگران از ایالت پنجاب هند هستند.

آساق ** 2167 **1010
کد N354570

وبگردی