آفتاب

اکرمی: مگر آقای هاشمی و سیدحسن اصلاح‌طلب هستند؟/ حجاریان و زیباکلام بیشتر مطالعه کنند

اکرمی: مگر آقای هاشمی و سیدحسن اصلاح‌طلب هستند؟/ حجاریان و زیباکلام بیشتر مطالعه کنند

فارس نوشت:

مشاور عالی وزیر کشور با تاکید بر اینکه نمی‌توان رای روحانی را به حساب اصلاح‌طلبان گذاشت، درباره اینکه این جریان حمایت هاشمی،‌ سیدحسن و خاتمی را عامل این پیروزی می‌داند،‌ گفت:‌ مگر آقای هاشمی و سیدحسن اصلاح‌طلب هستند؟

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر حجاریان درباره اینکه اگر اصلاح‌طلبان بشکنند، روحانی هم می‌شکند اظهار داشت: بنده اظهارات آقای سعید حجاریان را خوانده‌ام و ۵ نکته را نسبت به مصاحبه وی مدنظر دارم که باید به آن پرداخته شود؛ نکته اول این است که هر آنچه در جامعه ما درباره اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، کارگزاران، جامعه روحانیت و سایر تشکل‌ها گفته می‌شود بیشتر سخن افراد است و تشکل‌ها از طریق سخن یا بیانیه به اعلام موضع نمی‌پردازند.

اکرمی با بیان اینکه اظهارنظر فرد به جای تشکل به معنای بحث رسمی و غیررسمی نیست، خاطرنشان کرد: بنابراین ما نباید سخن فرد را به یک تشکل و تشکیلات منتسب کنیم از این رو تئوریسین جبهه اصلاحات بودن به معنای سخنگویی برای اصلاح‌طلبان نیست چراکه آقای حجاریان تئوریسینی از اصلاح‌طلبان است نه سخنگو برای آن‌ها.

وی با بیان اینکه شاید برخی اصلاح‌طلبان هم حرف آقای حجاریان را نپسندند، تاکید کرد: نکته دوم در ارتباط با مصاحبه او این است که اشکال اصلی در تشکل‌ها و احزاب ماست که جنبه قانونی و رسمی ندارند؛ یعنی چون اصلاح‌طلبان کنگره برگزار نکرده و بیانیه ندارند که نظر دهند، دیگران به نام آن‌ها حرف می‌زنند.

اکرمی سخنان حجاریان را اندیشه یک فرد خواند و گفت: ما تشکل و احزاب متعالی نداریم که قانونی باشد، عضوگیری کند و از مرامنامه مشخصی برخوردار باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: من به عنوان نکته سوم خدمت آقای حجاریان باید بگویم وقتی رهبر عزیز کشور سال ۹۲ را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامیدند و سال ۹۳ را هم سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند، باید درباره این عناوین کار کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کشور در زمینه‌های اقتصادی، تولیدی، صادرات، واردات و مصرف بالا یادآور شد: هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان این مشکلات را قبول دارند و آن‌ها باید با قلم و نظر خود به حل این مشکلات کمک کنند چرا که به طور مثال ما در حال حاضر ۶۰۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم داریم که باید به سمت حمل و نقل و صنعت و سایر حوزه‌ها رفته و مشکل بیکاری را حل کند.

اکرمی تصریح کرد: ‌امروز کدام یک از روزنامه‌ها به مسئله اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بها می‌دهد و آن‌ها را تیتر می‌کنند؟ از این رو از آقای حجاریان هم توقع نیست که به این مسائل بپردازد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اگر به دنبال عیب‌جویی هستیم باید بدانیم که هیچ کس بدون عیب نیست و ما با معصوم سروکار نداریم، یادآور شد: آقای روحانی ظرف ۱۰ ماه که از دوره عملیات ریاست جمهوری می‌گذرد، توفیقاتی داشته است و در این زمینه می‌توان به سفرهای خارجی به ایران از قاره‌های مختلف،‌ تَرک برداشتن تحریم‌ها و حتی توافق ژنو هرچند که موقت بوده و هنوز نهایی نشده، اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کشور نسبت به گذشته تفاوت کرده و ما در حال حاضر به نوعی به ثبات قیمت‌ها رسیده‌ایم، گفت: البته همان طور که خود آقای روحانی هم گفته است کار دولت هم کاملاً بدون اشکال و اشتباه نیست.

اکرمی با تاکید بر لزوم حفظ انسجام و اتحاد داخلی از حجاریان دعوت کرد همه را به این مسیر دعوت کند و خطاب به وی گفت: آقای حجاریان بگوید هر کس اسلام ناب، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، قانون و رهبری را قبول دارد، به وسط میدان بیاید و شروع به کمک کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد:‌ هر چه ما به داخل اتکا پیدا کنیم پشتوانه‌ای برای نمایش قدرت کشور به دیگران و راه حلی برای رفع مشکلات داخلی کشور است.

اکرمی درباره اینکه برخی روحانی را مدیون اصلاح‌طلبان می‌دانند،‌ تاکید کرد: این طور نیست؛ بنده قطعا خود را اصولگرای اصلاح‌طلب می‌دانم چرا که برای پیش رفتن در اصول باید اصلاح کرد و هر اصلاح‌طلبی باید اصولگرا باشد از این رو ابتدا باید چارچوب‌ها را مشخص کرد.

وی تصریح کرد:‌ آقای حجاریان به ضرس قاطع بگوید چند درصد از اصلاح‌طلبان در سراسر کشور به روحانی رای دادند؟

اکرمی درباره اظهارات زیباکلام که گفته بود روحانی و اطرافیانش دچار توهم نشوند که خودشان رای آورده‌اند، گفت: من به آقای زیباکلام می‌گویم خود شما دچار توهم نشوید چرا که بین حرف‌های گذشته و حال او تناقض وجود دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که رای روحانی مال آن‌هاست چون ما هیچ تشکلی نداریم که بگوید رای‌آوری روحانی به خاطر حمایت تشکل ما بوده است از این رو همه این صحبت‌ها تخمین و تخیلات است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان رای روحانی را به حساب اصلاح‌طلبان گذاشت در باره اینکه این جریان حمایت هاشمی،‌ سیدحسن خمینی و خاتمی را عامل این پیروزی می‌داند،‌ گفت:‌ مگر آقای هاشمی و سیدحسن اصلاح‌طلب هستند؟ به نظر بنده این عناوین تعریف نشده و آقای حجاریان و زیباکلام هم باید بیشتر مطالعه و مشاوره کنند.

 

45503

کد N354560

وبگردی