آفتاب
سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا:

فضای مذاکرات بهتر از قبل شده است

فضای مذاکرات بهتر از قبل شده است

نباید واقع‌بینی و واقع‌گرایی را به کنار گذاشت که این مرحله از مذاکرات، از اهمیت و حساسیت برخوردار است و هر دور نیز از دور قبلی سخت‌تر می‌شود.

مشاور وزیر امور خارجه تاکید کرد: گره کوری در مذاکرات وجود ندارد و فقط باید طرفین مذاکره برای رسیدن به توافق جامع اعتمادسازی بیشتری در قبال یکدیگر انجام دهند.

محمدعلی سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مذاکرات وین5 گفت: آنچه در مذاکرات وین5 اتفاق افتاد، این بود که ظرفین با همه اختلافاتی که وجود داشته به یک توافق و تفاهم کلی رسیده‌اند که این خود یک موفقیت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طرفین مذاکره، با وجود میزان حجمی که چه در کلیات و چه در مسائل خاص و جزئی دارند و به آن نیز اشاره دارند، اصرار بر مذاکره و ابراز خوش‌بینی در حل آن دارند و می‌توان گفت که این تلاش برای حل اختلاف و نگریستن به مشکلات با عینک مشترک می‌تواند ما را برای رسیدن به توافق جامع مشترک نهایی یاری کند.

سفیر اسبق ایران در لبنان با بیان اینکه فضای مذاکرات امروز بهتر از قبل شده است، اظهار داشت: نباید واقع‌بینی و واقع‌گرایی را به کنار گذاشت که این مرحله از مذاکرات، از اهمیت و حساسیت برخوردار است و هر دور نیز از دور قبلی سخت‌تر می‌شود.

مشاور وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که برخی‌ها از گره‌ کور در مذاکرات صحبت می‌کنند، این مسئله صحت دارد؟ تاکید کرد: گره کوری در مذاکرات وجود ندارد و فقط باید طرفین مذاکره برای رسیدن به توافق جامع اعتمادسازی بیشتری در قبال یکدیگر انجام دهند.

 

کد N354474

وبگردی