آفتاب

مدیرعامل بیمه سلامت: بیمه همگانی رنسانس اجتماعی درنظام سلامت کشور است

مدیرعامل بیمه سلامت: بیمه همگانی رنسانس اجتماعی درنظام سلامت کشور است

زنجان- ایرنا- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: اقدام شجاعانه دولت تدبیر و امید در اجرای طرح پوشش بیمه همگانی، رنسانس اجتماعی در نظام سلامت کشور است.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت استان زنجان، با اشاره به اینکه امسال عمده رویکرد فعالیتهای دولت در حوزه سلامت و رفع معضلات آن متمرکز شده است، افزود: اجرای پوشش بیمه همگانی و اجباری رایگان برای افراد نیازمند اقدام مهم و ارزشمند دولت تلقی می شود.

وی یادآورشد: هم اکنون بررسی های انجام شده در کشور نشان می دهد بین 10 تا 12درصد مردم کشور فاقد پوشش هرنوع بیمه ای هستند و این قشر به دلیل نداشتن در آمد کافی با آسیب های جدی روبرو می شوند.

محسنی بندپی تصریح کرد: بر این اساس 800 سکونتگاه غیررسمی در کشور شناسایی شده است که جمعیت آنها به زودی تحت پوشش بیمه همگانی اجباری رایگان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه سالانه 800 هزار نفر از اقشار مختلف مردم به دلیل هزینه های کمرشکن و سر سام آور درمان باچالش های جدی مواجه بودند، اظهار کرد: اقدام مهم دولت در پوشش بیمه ای و اجرای طرح تحول نظام سلامت بارقه ی امیدی را در بیماران و افراد مختلف جامعه ایجاد کرده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور، گفت: دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات بر جای مانده از دولتهای گذشته با اولویت قرار دادن مقوله مهم سلامت منابع هنگفتی را به این حوزه تخصیص داد.

وی، همچنین به تعامل سازنده سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و یادآورشد: بر اساس تفاهم نامه منعقده با این وزارتخانه سهم سرانه بهداشت و درمان روستایی از 210 هزار به 960 هزار ریال افزیش می یابد که با تحقق این مهم خدمات بهینه در حوزه پیشگیری، آموزش و خود مراقبتی ارائه می شود.

محسنی بندپی افزود: توجه دولت به مقوله مهم سلامت موجب شده اعتبارات سطح یک روستایی 470 درصد افزایش یابد که به نوبه خود تحولی مهم در این بخش محسوب می شود.

وی، خاطرنشان کرد: هم اکنون منابع لازم برای تحقق برنامه های پوشش بیمه همگانی و دیگر بسته های طرح تحول نظام سلامت تامین شده است و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور همچنین گفت: تعداد داروهای ناباروی پوشش حمایتی بیمه به 28 قلم افزایش یافته است.

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درزنجان، افزود: با توجه به وعده های داده شده، پنج برند در 14 قلم داروی ناباروری به سامانه حمایتی بیمه ای این سازمان اضافه شده است.

وی یادآور شد: عدم پوشش بیمه ای داروهای ناباروری مشکلاتی را برای بیماران به دنبال داشت و این وضعیت به نوبه خود معضلات بیماران هدف را به مراتب افزایش داده بود.

محسنی بندپی، همچنین از برنامه ریزی لازم برای پوشش بیمه ای فرآورده های خونی در کشور خبر داد و افزود: با برگزاری جلسه با مسوولان کمیسیون بهداشت و درمان ساز و کارهای لازم برای پوشش این نوع فرآورده های انجام می شود.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور همچنین با اشاره به اینکه درزمان حاضر پنج میلیون و 100 هزار نفر در سامانه امید برای دفترچه بیمه همگانی ثبت نام کرده اند، گفت: برای این تعداد جمعیت دفترچه چاپ شده است که با ارسال پیامکی، متقاضیان می توانند بر اساس برنامه اعلام شده برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون صدور دفترچه بیمه همگانی و اجباری رایگان در چهار استان کشور به اتمام رسیده و پیش بینی می شود این روند تا 15 تیرماه امسال برای تمامی متقاضیان واجد شرایط که مورد تایید این سازمان قرار گرفته اند، به پایان برسد.

محسنی بندپی افزود: متاسفانه برخی افراد نیز بنابه دلایل مختلفی واجد شرایط دریافت این دفترچه نیستند که با ساز و کارهای فراهم شده مشکلات این افراد نیز رفع خواهد شد.

وی در ادامه مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت در کشور را 40 میلیون نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 23 میلیون نفر را بیمه شدگان صندوق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 25 هزار نفر ، شش میلیون نفر کارکنان دولت، چهار میلیون نفر را سایر اقشار جامعه و حدود پنج میلیون نفر را بیمه سلامت رایگان تشکیل می دهند.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور، گفت: کاهش هزینه های بستری بیماران از 40 درصد قبلی به 10 درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری تحولی مهم در این بخش محسوب می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون هفت بسته اجرایی طرح تحول نظام سلامت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دست اجراست.

به گزارش ایرنا، ساختمان جدید بیمه سلامت استان زنجان درزمینی به مساحت دو هزار مترمربع وزیربنای شش هزار مترمربع در هفت طبقه و با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در مدت18 ماه احداث می شود.

596/7320/ 1495
کد N354387

وبگردی