آفتاب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: هیچ گاه کنار آمریکا قرار نمی گیریم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: هیچ گاه کنار آمریکا قرار نمی گیریم

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا می خواهد اهداف سیاسی خود در منطقه و عراق را با دست ایران محقق سازد و جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه کنار این کشور قرار نمی گیرد.

ˈسید حسین نقوی حسینیˈدر گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اهداف آمریکا از اعلام آمادگی برای همکاری با ایران درعراق گفت: آمریکایی ها می خواهند از طریق همکاری با ایران چهره خود در حمایت از تروریسم در منطقه را مبرا کنند و از سوی دیگر وجهه ایران در بین ملتهای منطقه را تخریب کنند.

وی افزود:آمریکامی خواهد اهداف سیاسی خود را به دست ایران در عراق محقق سازد و از این رو ایران هیچ گاه در کنار ین کشورقرار نمی گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهاراتی که از سوی برخی کشورها درباره عملکرد نوری مالکی و نیز ضرورت اتخاذ رویکردهای سیاسی برای مقابله با تروریستهای بعثی-تکفیری مطرح می شود گفت:این تز عمدتا از سوی آمریکایی ها دنبال می شود آنها دیدند که درعراق انتخابات آزاد و دموکراتیک با حضور ناظرین آنها و کشورهای اسلامی برگزار شد و در این فرایند گروهی رای آورد که مد نظرشان نبود وهمه ماجرای جنایات داعش با این هدف آمریکا ایجاد شد.

وی اضافه کرد: خیانتی که آمریکا به ملت عراق کرد در تاریخ قابل بخشش نیست آنها برای دعوای سیاسی، یک گروه تروریستی و جنایتکار را ایجاد کردند.

نقوی حسینی اظهار داشت: «مگر یک گروه تروریستی گروه سیاسی است که آمریکا می خواهد با آن مذاکره کند. آمریکایی ها به دنبال این هستند که به یک گروه تروریستی متجاوز به حقوق یک ملت و کشور ،رسمیت سیاسی ببخشند و این مورد قبول هیچ مرجع بین المللی نیست. »

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتارهای آمریکا در منطقه متناقض است، یادآور شد:«آمریکایی ها به صراحت از تروریست ها در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و این در حالی است که همان گروه ها هستند که در عراق علیه دولت و ملت عراق فعالیت می کنند.»

وی با طرح این سوال که آمریکا چگونه می تواند با کسانی که خود ایجاد کرده،بجنگد،اظهار داشت: « اظهارات مقامات آمریکا نشان می دهد که آنها به دنبال فریبکاری هستند و این اظهار نظرها که حاضریم در کنار ایران قرار بگیریم فریب بین المللی و برای انحراف افکار عمومی است .»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امروز در عراق هماهنگی بین علمای شیعه و اهل سنت و جریانات سیاسی مستقل عراق به وجود آمده است و این اتحاد ظرفیت خوبی برای مقابله با تروریست ها به وجود آورده است.

سیام(4)**2021** 1418
کد N354183

وبگردی