آفتاب

پوروشنکو از مرکل برای حل بحران اوکراین کمک خواست

پوروشنکو از مرکل برای حل بحران اوکراین کمک خواست

تهران- ایرنا- ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین از ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان برای حل بحران در شرق اوکراین تقاضای کمک کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری ˈروماندی نیوزˈ سوئیس در بیانیه مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری اوکراین که در پی گفتگوی تلفنی پوروشنکو با مرکل منتشر شد، آمده است : ورود آنگلا مرکل و سایر رهبران جهان در حل و فصل درگیری های شرق اوکراین مهم و تعیین کننده است.

پوروشنکو در این گفت وگو به مرکل گفت : جدایی طلبان آتش بس را در مناطق ˈدونتسکˈ و ˈلوهانسکˈ بیش از20 بار نقض کرده اند.

مرکل نیز با استقبال از طرح صلح پیشنهادی پوروشنکو برای تسهیل روند گفت وگو میان گروه های درگیر در اوکراین اعلام آمادگی کرد.

ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین روز جمعه به صورت یکجانبه آتش بس یک هفته ای اعلام کرد و دیروز(یکشنبه) نیز در اظهاراتی تلویزیونی از طرح صلحی خبر داد که در آن گفت وگو با جدایی طلبانی لحاظ شده که مرتکب قتل و شکنجه نشده اند.

بر پایه این گزارش، به رغم اعلام آتش بس در اوکراین، تبادل تیر میان گروه های درگیر ادامه دارد و ارتش از استفاده از توپخانه برای عقب راندن جدایی طلبانی خبر می دهد که آتش بس اعلام شده را به عنوان مهلتی برای آتش بس نمی پذیرند.

روسیه نیز برقراری ˈآتش بس پایدارˈ را در شرق اوکراین به منظور از سر گیری گفت وگو مقامات کی یف با جدایی طلبان، ضروری دانست.

اروپام ** 9053 ** 1064
کد N354122

وبگردی