آفتاب

هیگ: اتحادیه اروپا آماده تشدید تحریم های روسیه است

هیگ: اتحادیه اروپا آماده تشدید تحریم های روسیه است

تهران- ایرنا- ˈویلیام هیگˈ وزیر امور خارجه انگلیس، روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا آماده اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه در صورت لزوم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لوکزامبورگ، هیگ پیش از نشست وزرای امور خارجه عضو اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه نباید در آمادگی اتحادیه اروپا برای اتخاذ تدابیر تنبیهی بیشتر تردید کند. کارهای زیادی برای آماده سازی تحریم های بیشتر علیه روسیه انجام شده است.

در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، غیر از تحولات اوکراین وضعیت سوریه و بحران عراق نیز مورد بررسی و رایزنی قرار خواهد گرفت.

بحران اوکراین که از نوامبر سال گذشته میلادی (آذر1392) با مخالفت ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور برای امضای توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا آغاز و به تحولات گسترده تر درعرصه سیاست داخلی این کشور منجر شد، بدترین رویارویی روسیه و غرب بعد از جنگ سرد به شمار می آید که تعلیق عضویت روسیه از گروه هشت، اعمال تحریم های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا و مناقشه بر سر قیمت فروش گاز روسیه به اوکراین از تبعات این رویارویی بوده است.

بر پایه این گزارش، قرار است در این نشست ˈنیکلای ملاندوفˈ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق و رییس هیات سازمان ملل در عراق نیز حضور یابند. وزیران خارجه اتحادیه اروپا همچنین در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی در لیبی نیز گفت و گو خواهند کرد.

اروپام**9157** 1337
کد N353954

وبگردی