آفتاب
در مراسم تقدیم استوارنامه سفیر جدید کرواسی در تهران؛

روحانی: تهران آماده همکاری های دو جانبه و بین المللی با کرواسی است

روحانی: تهران آماده همکاری های دو جانبه و بین المللی با کرواسی است

تهران- ایرنا- رییس جمهوری در مراسم تقدیم استوارنامه سفیر جدید کرواسی در تهران، توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشور را به نفع دو کشور و دو منطقه دانست و گفت: تهران آماده همکاری های دو جانبه و بین المللی با کرواسی است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز دوشنبه در این مراسم افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران روابط با همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای دوست در حوزه بالکان است.

وی ادامه داد: با شناسایی زمینه های مختلف همکاری و ایجاد تسهیلات برای توسعه گردشگری مشترک باید دو ملت را بیش از پیش به هم نزدیک کنیم.

رییس جمهوری با یادآوری علاقه تاریخی مردم ایران به کشورهای حوزه بالکان اظهارامیدواری کرد که با سفر رییس جمهوری کرواسی به تهران دو کشور شاهد تحرک جدی تر در روابط دو جانبه باشند.



**تمام مساعی خود را برای توسعه روابط با ایران به کار می بندم

اسکریپور کیلرتس سفیر جدید کرواسی نیز در این مراسم به روابط خوب و حسنه ایران و کرواسی اشاره کرد و گفت: در دوره مأموریت در تهران تمام مساعی خود را برای توسعه روابط که خواست دو کشور است، به کار خواهم بست.

وی با ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری کرواسی به حجت الاسلام روحانی افزود: کرواسی از گسترش همکاری های اقتصادی فرهنگی، گردشگری و علمی با ایران استقبال می کند.

سفیر جدید کرواسی در ایران تصریح کرد: به جنابعالی اطمینان می دهم که کشور ما مصمم به توسعه روابط به ویژه در مسایل منطقه ای و جهانی با ایران است و از تبادل فرهنگی و گسترش گردشگری برای ارتباط بیشتر دو ملت حمایت می کند.

سیام**1058**1336
کد N353937

وبگردی