آفتاب
اخبار عراق/

انتقاد وزیر حقوق بشر از حامیان داعش/جزئیات کمک قریب الوقوع آمریکا

انتقاد وزیر حقوق بشر از حامیان داعش/جزئیات کمک قریب الوقوع آمریکا

انتقاد وزیر حقوق بشر از حمایت برخی طرفها از جنایات داعش و جزئیات کمک قریب الوقوع آمریکا به عراق از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الغدپرس، محمد شیاع السودانی وزیر حقوق بشر عراق شب گذشته در یک کنفرانس خبری از مواضع برخی در عراق مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش را انقلابی نامیده اند ابراز تعجب کرد.

وی با ابراز تعجب از اینکه جنایات گروه تروریستی داعش در عراق از سوی برخی انقلاب مردمی تلقی می شود به بیان برخی جنایات این گروه پرداخت.

محمد شیاع السودانی افزود: جنایات داعش توسط برخی منابع در استان های عراق و با همکاری سرویس های امنیتی و فعالان سازمان های مدنی و رسانه های گروهی ثبت شده است. تروریست ها 14 رجال دینی را به خاطر مخالفت با همراهی با داعش اعدام کردند. این گروه تروریستی همچنین 175 دانشجوی عراقی را اعدام و در یک گور دسته جمعی دفن کرد.

وی در ادامه گفت که تجاوز به زنان و خودکشی 5 نفر از این افراد پس از هتک حرمتشان، به آتش کشیدن کلیساها و تعیین جزیه برای شهروندان مسیحی از دیگر اقدامات تجاوزکارانه داعش در عراق به شمار می رود.

خبر دیگر اینکه عباس البیاتی نماینده ائتلاف دولت قانون اظهار داشت: مشاوران آمریکایی به عراقی ها در زمینه تعیین مواضع و اهداف داعش با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کمک خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: این مواضع توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بمباران خواهند شد. عراق هم اکنون نیازمند استفاده از تکنولوژی جدید همچون ماهواره، سلاح و موشک های آمریکایی برای حمله به مواضع تروریست ها است.

کد N353791

وبگردی