آفتاب

خلبان بار دیگر متهم اول ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 شد

خلبان بار دیگر متهم اول ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 شد

کوالالامپور – ایرنا – تحقیقات رسمی پلیس مالزی پس از اثبات دخالت نداشتن سایر مسافرین این پرواز در ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 باعث شد خلبان این پرواز همچنان در ردیف اول متهمین این پرواز باقی بماند.

به گزارش ایرنا به نقل از روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی ˈ مالزی اینسایدرˈ، تحقیقات نشان می دهد ˈزهریه احمد شاهˈ خلبان خطوط هوایی مالزی در شبیه ساز پرواز که در منزل وی یافت شد مسیر پرواز را به جزیره ای دورافتاده در آبهای جنوبی اقیانوس هند تغییر داده بود.

به نوشته رسانه ای بین المللی و رسانه های مالزی، تحقیقات نشان داد سایر مسافرین این پرواز بی گناه هستند و باعث تمرکز مجدد تحقیقات بر روی خلبان این پرواز شده است.

تحقیقات نشان می دهد خلبان پیش از پرواز تمرین فرود آمدن در جزیره ای خالی از سکنه در آب های جنوبی اقیانوس هند را در شبیه ساز خود انجام داده و سپس این اطلاعات را پاک کرده است.

متخصصان موفق به بازیابی این اطلاعات از شبیه ساز پرواز شده اند.

تلاش بی نتیجه سه ماه گروه های جستجوی بین المللی در یافتن اثری از این پرواز باعث شد تمرکزها بار دیگر به سوی خلبان این پرواز معطوف شود.

در هفته های نخست ناپدیدشدن این هواپیما اتهاماتی علیه این خلبان مطرح شد.

ˈهشام الدین حسینˈ سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی، خانواده این خلبان و همچنین دوستان وی این اتهامات را رد کرده اند.

دوستان این خلبان از روزنامه ˈسان دیلیˈ انگلستان که روز گذشته نخستین بار این اتهام را مطرح کرد خواستند که نام این منبع را اعلام کند.

روزنامه سان به نقل از یک منبع که نامش در خبر این روزنامه فاش نشده بود به انتشار این اخبار پرداخت.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه سال گذشته با 239 سرنشین از جمله دو جوان ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

آساق**د.م**1611
کد N353755

وبگردی