آفتاب

سناتور آمریکایی: ما "سرزمین عجایب" تروریست‌ها را در عراق ایجاد کردیم

سناتور آمریکایی: ما "سرزمین عجایب" تروریست‌ها را در عراق ایجاد کردیم

ایسنا نوشت:

سناتور جمهوری‌خواه "رند پل"، دیک چنی را به جای اوباما عامل خشونت‌های عراق دانست و گفت: ما سرزمین عجایب تروریست‌ها را در عراق ایجاد کردیم.

 در شرایطی که شبه نظامیان تندروی گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در حال جولان دادن در عراق هستند، این سناتور آمریکایی تاکید کرد که آمریکا باید از این درگیری در منطقه دوری کند.

رند پل در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان و ان.بی.سی گفت: نیازی به اعزام نیروهای زمینی آمریکا به عراق نیست و اگر من رئیس‌جمهور بودم، پیش از آنکه دست به اقدامی بزنم، از کنگره درخواست می‌کردم چرا که باید بحث‌های جامعی در این رابطه در کنگره مطرح شود و این کنگره است که باید تصمیم بگیرد.

وی افزود: ما می‌توانیم از طریق نظامی وارد عراق شویم. افزایش نیرو کمک کننده است، واضح است که ما اقتدار نظامی و قدرت داریم. اما کشور آمریکا به صورت کلی باید درباره آن تصمیم‌گیری کند که آیا ما می‌خواهیم 100 هزار نیرو به عراق بفرستیم؟ آیا تمایل داریم که 4500 جوان آمریکایی بمیرند تا شهری مثل موصل که حتی خود عراقی‌ها نیز از آن حمایت نکردند، نجات یابد؟

وی همچنین به برخی از منتقدان جمهوری‌خواه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که می‌گویند اوباما پس از بدست آوردن مدارکی مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه باید بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور را سرنگون می‌کرد، پاسخ داد. وی گفت: ما باید کمتر در این منطقه مداخله کنیم نه بیشتر. ما به لیبی حمله کردیم و از شر قذافی منحوس خلاص شدیم اما حالا آنجا تبدیل به سرزمین تروریست‌ها شده است. تروریست‌ها همه‌جا حضور دارند. اگر که ما بخواهیم که از شر اسد خلاص شویم، سرزمین عجایب تروریست‌ها در سوریه ایجاد می‌شود. هم‌اکنون در عراق ما سرزمین تروریست‌ها را داریم چرا که ما در آنجا مداخله کردیم.

این سناتور جمهوری‌خواه تاکید کرد که گمان نمی‌کند گروه داعش هم‌اکنون تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا باشد. وی گفت: عراق در آستانه جنگ داخلی است و به ارتش آمریکا هیچ ارتباطی ندارد که مداخله کند.

52261

کد N353650

وبگردی