آفتاب

دستغیب: اختلافات مبنایی فراتر از مساله هسته‌یی بین ایران و 1+5 وجود دارد

دستغیب: اختلافات مبنایی فراتر از مساله هسته‌یی بین ایران و 1+5 وجود دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در حال حاضر در برخی موضوعات بین ایران و 1+5 اختلافات مبنایی فراتر از حوزه‌ی مسائل هسته‌یی وجود دارد.

احمدرضا دستغیب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به رسمیت شناختن حق غنی سازی را خط قرمز جمهوری اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد:‌ این اصل قابل تغییر نیست اگر چه به نظر می‌رسد مسیر مذاکرات قدری پیچیده شده و شاهد انحراف معیار جدی در مسیر اصلی مذاکرات هستیم که قبلا هم پیش‌بینی می‌شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی به تعهدات خود در قبال کشورهای 1+5 عمل کرده و آنها هم باید تعهدات خود در قبال ایران را عملیاتی کنند. همین موضوع محل اختلاف است و برداشتن گام‌های نهایی را با سختی همراه کرده است.

نماینده‌ی مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در پرونده هسته‌ای ایران فراتر از موضوعات فنی، مسائل سیاسی دخیل شده یاد آور شد: به همین خاطر است که کار قدری پیچیده‌تر از قبل پیش می‌رود.

دستغیب ادامه داد: مذاکره یک فن و مهارت است، در حال حاضر نیز این اعتماد سازی و شفافیت در مذاکرات از سوی جمهوری اسلامی کاملا مشهود است . طبیعتا در این شرایط باید بهانه جویی غربی‌ها باید به طریقی مرتفع شود و تلاش‌هایی در این زمینه صورت گیرد. اما نمی‌توان انتظار چندان بالایی هم از مذاکره کنندگان داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درپایان گفت: وقتی با طرف مقابل اختلاف مبنایی داشته باشید طبیعتا کار هم دشوارتر خواهد بود و من فکر می‌کنم در مذاکرات هسته‌یی ایران با 1+5 بخش زیادی از کار در طرف مقابل است که به نظر می‌رسد فراتر از حوزه‌ی مسائل هسته‌ای اختلاف مبنای روی بعضی موضوعات بین دو طرف وجود دارد حداقل در کوتاه مدت روشن نیست که قابل حل باشد.

انتهای پیام

کد N353591

وبگردی