آفتاب

روسیه از رد پیشنهاد خود در سازمان ملل انتقاد کرد

روسیه از رد پیشنهاد خود در سازمان ملل انتقاد کرد

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در اطلاعیه ای از رد بیانیه پیشنهادی مسکو در مورد سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل از سوی غرب و آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است : روسیه پیش نویس بیانیه ای را در حمایت از افزایش موارد آتش بس محلی در سوریه به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد.

در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه از حمایت 15 کشور از جمله ایران، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، هند و عراق از پیش نویس بیانیه پیشنهادی مسکو اشاره و افزوده شده است : در بیانیه از برقراری آتش بس در مناطق مختلف سوریه حمایت و خاطرنشان شده بود که برقراری آتش بس در سوریه در یک سال اخیر جان بسیاری را نجات داده و بر وضع حقوق بشر در این کشور تاثیر مثبت گذاشته است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: با وجود این که پیشنهاد روسیه غیرسیاسی، سازنده و وحدت بخش بود اما برخی کشورها در وهله اول کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا از این بیانیه برای توقف حشونت ها در سوریه حمایت نکردند بلکه آشکارا و با بی شرمی علیه پیشنهاد روسیه برای نجات جان انسان ها و بهبودی اوضاع انسانی در سوریه موضع گیری کردند.

دراطلاعیه اضافه شده است: این اقدام غرب به رغم مشارکت فعال سازمان ملل در تلاش های میانجی گرانه در سوریه برای برقراری آتش بس های محلی انجام گرفت.

وزارت خارجه روسیه در ادامه اطلاعیه خود گفته است: کشورهای عضو گروه به اصطلاح دوستان سوریه به جای این بیانیه روسیه، پیش نویس قطعنامه ضدسوری را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کردند و این اقدام در شرایطی انجام گرفت که به مرور زمان سطح حمایت کشورهای عضو این شورا از اقدامات ضدسوری کاهش می یابد.

در ادامه گفته شده است: از شمار کشورهایی که به حمایت از افرادی می پردازند که سیاست غیرمسئولانه تغییر حکومت سوریه را دنبال و برای بی ثباتی اوضاع این کشور و پشتیبانی از تروریست ها تلاش می کنند، کاسته می شود.

در پایان اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان شده است: روسیه به تماس های خود با طرف های سوری برای افزایش موارد آتش بس در مناطق مختلف این کشور ادامه خواهد داد و برقراری آتش بس علاوه بر بهبودی وضع حقوق بشر و ارائه کمک های انسانی به افراد نیازمند در سوریه به دستیابی به هدف استراتژیک مهم در مبارزه با تروریسم در این کشور کمک می کند.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N353417

وبگردی