آفتاب

درگیری پلیس پاکستان با حامیان روحانی ضد دولتی

درگیری پلیس پاکستان با حامیان روحانی ضد دولتی

پلیس پاکستان امروز (دوشنبه) برای متفرق کردن حامیان روحانی ضد دولت اسلام آباد به سوی آن‌ها گاز اشک‌اور شلیک کرد و با آن‌ها درگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود 2000 تن از حامیان طاهر القدری، روحانی پاکستانی مقیم کانادا در حومه یک فرودگاه در نزدیکی اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با پلیس درگیر شدند. آن‌ها منتظر ورود این روحانی بودند که قرار بود هفت صبح به وقت محلی امروز وارد پاکستان شود.

پلیس از گاز اشک‌اور برای متفرق کردن حامیان القدری استفاده کرد. در میان بحبوحه اوضاع پرتنش در فرودگاه بی‌نظیر بوتو مشخص نشد که آیا هواپیمای این روحانی در زمان تعیین شده بر زمین نشست یا خیر.

پلیس پاکستان با کانتینرهای حمل بار جاده‌های اصلی به سوی فرودگاه را مسدود کرده و تلفنهای همراه را برای جلوگیری از برقراری ارتباط میان حامیان این روحانی قطع کرده است.

القدری که پیشتر فتوایی علیه طالبان داده بود، شخصیت برجسته در پاکستان به شمار می‌رود به طوری که سال گذشته میلادی از حامیانش خواست تا علیه دولت پیش از نواز شریف، نخست‌وزیر کنونی پاکستان دست به راهپیمایی گسترده بزنند.

حضور و بازگشت مجدد وی به پاکستان باعث ترس و نگرانی در میان دولت شده است و اسلام آباد بیم آن را دارد که نفوذ القدری در میان مردم باعث شکست و سقوطش شود.

القدری در اظهارنظرهای خود پیش از بازگشت به پاکستان گفته بود که آماده رهبری یک انقلاب علیه دولت است و از ارتش حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N353406

وبگردی