آفتاب

تازه‌ترین فتوای آیت‌الله سیستانی درباره جهاد در عراق

تازه‌ترین فتوای آیت‌الله سیستانی درباره جهاد در عراق

ایرنا نوشت:

 آیت الله عظمی سید علی سیستانی مرجع عالیقدر تشیع اعلام کرد همه کسانی (عراقی هایی) که در راه دفاع از وطن کشته می شوند، از جمله شهدای درجه اول محسوب شده و نیازی به غسل دادن و کفن کردن ایشان نیست.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حسینی (العتبه الحسینیه المقدسة)، یک منبع آگاه و نزدیک به آیت الله سیستانی گفت: ایشان همه کسانی را که در دفاع از وطن کشته می شوند، شهید درجه یک دانسته و گفته اند این ها در صورت شهید شدن نیازی به غسل و کفن ندارند و تنها بر ایشان نماز خوانده می شود .

این منبع نزدیک به آیت الله سیستانی افزود : متن فتوای ایشان اینگونه است : در مورد شهدایی که در راه دفاع از وطن کشته می شوند ، باید گفت این ها جزء شهدای طراز اول اند یعنی غسل داده نمی شوند و کفن هم نمی شوند و تنها بر ایشان نماز خوانده می شود و پس از آن دفن می شوند .

گفتنی است آیت الله سیستانی پیش از آن نیز دفاع از عراق و مقدسات آن را واجب کفایی دانسته و از همه گروه های مردم عراق خواسته بود به مقابله با تکفیری ها بپردازند .

شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه در صحن شریف حسینی این فتوای ایشان را قرائت و اعلام کرد .
در پی تجاوزات گسترده گروه تکفیری داعش به شهرهای شمالی و غربی عراق، حضرت آیت الله سیستانی و بسیاری از علما و شخصیت های عراقی اعم از شیعه و سنی ، بر لزوم دفاع از کشور و دوری از فتنه تفرقه مذهبی تاکید کردند و از مردم عراق خواستند برای مقابله با تکفیری ها وارد کار شوند .

رسانه های عراقی اعلام کرده اند، تاکنون بیش از سه میلیون عراقی شیعه و سنی برای مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش داوطلب شده و ثبت نام کرده اند.

52261

کد N353399

وبگردی