آفتاب

مسوولان وزارت راه و بانک مرکزی به کمیسیون امنیت ملی مجلس دعوت شدند

مسوولان وزارت راه و بانک مرکزی به کمیسیون امنیت ملی مجلس دعوت شدند

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسوولانی از وزارت راه، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای بررسی تاثیر عملی اجرای توافق ژنو برای رفع مشکلات اقتصادی به این کمیسیون دعوت شده اند.

«محمد اسماعیلی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: جلسه سوم تیرماه این کمیسیون به بررسی تاثیر عملی توافقنامه ژنو در بهبود شرایط و رفع مشکلات و تنگناهای موجود اختصاص دارد و از این رو از مسوولان وزارت راه و شهرسازی، گمرک، بیمه و بانک مرکزی دعوت به عمل آمده است.

وی هدف از برگزاری این نشست را میزان تحقق وعده های گروه 1+5 در توافق ژنو دانست و گفت: باید مشخص شود تا چه میزان از تعهدات طرف مذاکره کننده ایران در این مدت اجرایی شده است.

«سیدحسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این باره به خانه ملت گفته است که از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای این نشست دعوت به عمل آمده است.

به گفته وی، تحقق تعهدات طرف مقابل در توافق ژنو از جمله فروش تجهیزات هواپیما، انجام امور بیمه کشتیرانی و پرداخت بخشی از پول های بلوکه شده ایران از جمله مواردی است که باید بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت امور خارجه اعلام کرده است که مفاد توافق نامه ژنو اجرایی شده، اما برخی دستگاه ها از اجرایی نشدن این موارد خبر می دهند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مهمان اصلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روز سه شنبه است؛ رییس دستگاه دیپلماسی در این جلسه ضمن پاسخگویی به سوال برخی از نمایندگان توضیحاتی نیز درباره مذاکرات اخیر هسته ای با گروه 1+5 و اجرایی شدن توافق ژنو به این کمیسیون ارایه می کند.

ظریف همچنین قرار است در جلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت که عصر روز سه شنبه سوم تیر برگزار می شود، گزارشی از مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5ارایه دهد.

سیام**2025 ** 1418
کد N353310

وبگردی