آفتاب

کنیا: روابط با غرب همچنان مستحکم است

کنیا: روابط با غرب همچنان مستحکم است

کنیا گزارش‌ها مبنی بر اینکه افزایش ناامنی در این کشور بر روابط‌ اش با کشورهای غربی تاثیر گذاشته و سبب شده تا کشورهای غربی حضور و مشارکت و همکاری با نایروبی را کاهش دهد، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه و تجارت بین‌المللی کنیا در بیانیه‌ای گفت، نایروبی به همکاری نزدیک خود با شرکایش در مسائل امنیتی ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: به ما اطمینان داده شده است که تمامی کشورها به ویژه کشورهای غربی کنیا را تایید کرده و تعهداتشان نسبتبه شراکتمان را تعمیق می‌دهند.

رسانه‌های محلی روز یکشنبه در گزارشی اعلام کردند، آژانس‌های اهدا کننده مشارکت و همکاری خود با کنیا را در نتیجه افزایش تهدیدهای تروریستی در این کشور کاهش می‌دهند و این سماله بر مبارزه با ایدز و تلاش‌ها برای رشد اقتصادی کنیا تاثیر می‌گذارد.

این گزارش‌ها مدعی هستند روابط دیپلماتیک کنیا با غرب خدشه‌دار شده و ترکیب این مساله با تشدید ناامنی در کشور منجر شده تا کشورهای غربی و آژانس‌های سازمان ملل حضور و مشارکت و همکاری خودشان با کنیا را کاهش دهند.

وزارت امور خارجه و تجارت بین‌المللی کنیا افزود: این گزارش‌ها مرکزیت رو به رشد کنیا در عرصه چند جانبه، اقدامات امنیتی صلح منطقه‌ای و محل ارسال کمک‌های بشردوستانه و مداخله توسعه‌ای در منطقه را گمراه و آن را اشتباه توصیف می‌کنند.

در این بیانیه آمده است، حضور سازمان ملل در کنیا هیچ گاه مستحکم‌تر از حال نبوده و امروز نایروبی در کنار نیویورک، وین و ژنو به عنوان مقر جهانی سازمان ملل قرار دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تنها در نایروبی 4000 نیروی محلی و بین‌المللی سازمان ملل و بیش از 10 هزار اعضای خانواده آن‌ها وجود دارد. در حال حاضر دست کم 25 آژانس سازمان ملل در نایروبی قرار دارد.

انتهای پیام

کد N353130

وبگردی