آفتاب
وزیر ارشاد وعده داد؛

معافیت مالیاتی کتابفروشان را از طریق قانونی پیگیری می‌کنیم

معافیت مالیاتی کتابفروشان را از طریق قانونی پیگیری می‌کنیم

وزیر ارشاد از تلاش برای حل موضوع معافیت مالیاتی کتابفروشان از طریق قانونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در جریان بازدیدهای دوره‌ای خود از بخش‌های مختلف این وزارتخانه با حضور در معاونت امور فرهنگی، با کارکنان و کارشناسان این معاونت دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.

علی جنتی با قدردانی از تلاش‌های کارکنان این معاونت در پیگیری مطالبات و خواسته‌های ناشران، نویسندگان، مولفان و ... بر حفظ حرمت و کرامت اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد.

وی در جریان بازدید خود  از تلاش برای حل موضوع معافیت مالیاتی کتابفروشان از طریق قانونی خبر داد و گفت: اگر چه سازمان امور مالیاتی معتقد است کتابفروشی‌ها، واحد صنفی هستند و مشمول قانون معافیت مالیاتی نمی‌شوند اما حل این مشکل در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار دارد.

وی افزود: اگر در فرایند بررسی مشخص شود نگاه سلیقه‌ای در خصوص معافیت مالیاتی کتابفروشان حاکم است، آن را از طریق سازمان مالیاتی کشور و یا از طریق مصوبات دولت برطرف می‌کنیم تا آنان نیز همانند ناشران شامل قانون معافیت مالیاتی شوند.

جنتی با بیان اینکه در معاونت امور فرهنگی اقدامات اساسی در حوزه نشر کشور صورت گرفته است، افزود: تشکیل هیات نظارت بر نشر کتاب، تشکیل اتاق فکر در راستای برنامه‌ریزی در حوزه کتاب با حضور اندیشمندان و اساتید متخصص، تشکیل کمیته تخصصی خرید کتاب در چارچوب سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت ارشاد، از جمله این اقدامات است.

عضو کابینه دولت یازدهم بر تسهیل فرایند پاسخگوئی به امور مراجعان تاکید کرد و افزود: باید با راه اندازی خدمات الکترونیکی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی از رفت و آمد‌های غیرضروری مراجعه کنندگان خودداری کرد.

در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد، علی شجاعی‌صائین مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ، جنتی را همراهی می‌کردند.

کد N353049

وبگردی