آفتاب
رئیس سازمان تبلیغات تاکید کرد:

لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر از ظرفیت‌ مساجد

لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر از ظرفیت‌ مساجد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مساجد باید برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در خصوص لزوم بازنگری در کارکردهای مساجد اظهار کرد: مساجد به عنوان یکی از نمادهای جامعه اسلامی ظرفیت‌های فراوانی برای تاثیرگذاری در جامعه اسلامی دارند که باید به آنها توجه شود.

وی افزود: مساجد در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی می‌توانند فرهنگ سازی مناسبی را انجام دهند و بسیاری از مشکلات و موانع جامعه اسلامی را برطرف نمایند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: نقش مساجد در وحدت میان مسلمانان و آگاه سازی نسبت به خطرات پیش روی دنیای اسلام مهم است و مساجد می‌توانند باعث تعمیق وحدت در بین مسلمانان شوند و با توجه به ظرفیت فراوانی که در فرهنگ سازی دارند می‌توانند فتنه‌های برخی گروه‌های تکفیری را خنثی کنند.

خاموشی با اشاره به نقش مساجد در صدر اسلام تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) اهمیت فراوانی برای مساجد قائل بودند و مساجد را به عنوان پایگاه حکومت اسلامی قرار داده بودند که این مسئله نشان می‌دهد ظرفیت مساجد در عرصه سیاسی هم بسیار بالا است.

وی ارتباط مستمر میان مردم و روحانیت را یکی از ثمرات حضور فعال در مساجد دانست و تصریح کرد: در هر برهه‌ای از تاریخ که ارتباط میان روحانیون و مردم مطلوب بوده، جامعه اسلامی در مسیر صحیح خود قرار گرفته است، بنابراین حضور فعال در مساجد می‌تواند به تعمیق ارتباط میان مردم و مساجد کمک کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان برنامه ریزی را راه بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت مساجد دانست و گفت: برنامه‌ریزی می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا مساجد همه ظرفیت‌های خود را نشان دهند و به خصوص در شهرستان‌ها وظیفه اصلی فرهنگ سازی و تاثیرگذاری فرهنگی برعهده مساجد است.

انتهای پیام

کد N353005

وبگردی