آفتاب

مالزی انتقادهای تند آمریکا را رد کرد

مالزی انتقادهای تند آمریکا را رد کرد

کوالالامپور- ایرنا - مالزی انتقادهای تند آمریکا به دلیل عدم مقابله با قاچاق انسان را رد کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا جمعه گذشته در گزارش سالانه خود از مالزی و تایلند در عدم مقابله با قاچاق انسان در این منطقه انتقاد کرده بود.

مالزی مرکزی برای قاچاق کارگران و پناهندگان برخی کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا است.

روزنامه استار مالزی روز دوشنبه به نقل از وزارت امور خارجه این کشور نوشت: مبارزه مالزی با این جنایت فجیع درحال پیشرفت است.

مسلمانان میانماری که برای نجات جان خود چاره ای جز مهاجرت ندارند با سفر به تایلند و مالزی با چالش هایی متعددی روبرو شده اند که این کشورها را به جهنمی برای آنها تبدیل کرده است.

مهاجران میانماری که پیاده، از راه دریا و یا با خودرو خود را به مالزی رسانده اند هر کدام بهایی بین 500 تا یکهزار و 500 دلار برای سفر خود به قاچاقچیان انسان پرداخت کرده اند.

وزارت امور خارجه مالزی بدنبال انتقادهای وارد شده به این کشور در عدم مقابله با قاچاقچیان انسان که مهاجران را تحت فشارهای غیرانسانی قرار می دهند، تصریح کرد: مالزی به منظور بهبود وضعیت مهاجران و مقابله با قاچاق انسان اقدامات اساسی در دو سال گذشته انجام داده است.

در بیانیه مالزی تاکید شده است: وزارت امور خارجه آمریکا باید در ارزیابی خود از مالزی در این زمینه تجدیدنظر کند.

وزارت امور خارجه مالزی تاکید دارد اطلاعاتی که مورد استفاده واشنگتن قرار گرفته توسط ˈسازمان های مشکوکˈ ارایه شده و ˈناقص و نادرستˈ است.

آمریکا خواستار رعایت حداقل استانداردها توسط مالزی برای از بین بردن قاچاق انسان شده است.

وزارت خارجه آمریکا هر سال در گزارش خود در باره قاچاق انسان کشورهای دنیا را بر اساس عملکرد دولت ها در زمینه قانون گذاری، مبارزه، حمایت از قربانیان و مجازات متخلفان طبقه بندی می کند.

در سطح اول این رده بندی کشورهایی قرار می گیرند که تلاش قابل توجهی برای مبارزه با قاچاق انسان انجام می دهند. در سطح دوم دولت هایی هستند که حداقل استاندارد را رعایت می کنند و در سطح سوم کشورهایی هستند که این موضوع را تقریبا نادیده می گیرند.

کشورهایی که در سطح سوم این گزارش قرار می گیرند ممکن است با محدودیت های مختلفی از جمله تحریم های فرهنگی و آموزشی و پرداخت نشدن وام های بانک جهانی مواجه شوند.

مالزی و تایلند در سطح سه گزارش وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارند.

برخی آمار نشان می دهد بین 20 تا 27 میلیون نفر در جهان توسط قاچاقچیان همانند دوران برده داری مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

قاچاقچیان انسان در منطقه جنوب شرق آسیا به ویژه مالزی و تایلند از مسلمانان مهاجر روهینگیا در میانمار همانند برده سوء استفاده می کنند.

افزایش قربانیان قاچاق انسان در کشورهای جنوب، شرق، و جنوب شرقی آسیا که می توان علت آن را در فقر، نبود ثبات سیاسی، نظارت ناکارآمد، وضعیت اقتصادی نامناسب و از همه مهمتر اقدام سازمان های منادی حقوق بشر دانست، هشداری از بحرانی شدن این موضوع است.

رسوایی قاچاق انسان در این مناطق اتفاق جدیدی نیست و برای سالیان متمادی افراد فقیر کشورهای واقع در این منطقه طعمه سوداگرانی هستند که انسانیت را معامله می کنند، اما کشتار مسلمانان میانماری جوانب مختلف این موضوع را آشکار نموده است.

اردوگاه های غیرقانونی در جنگل های جنوب تایلند میزبان مسلمانان روهینگیا و مرکز قاچاق انسانی هایی هستند که یا در ازای پرداخت باج آزاد و یا به سندیکاهای مختلف فروخته می شوند.

آساق**1611
کد N352964

وبگردی