آفتاب
لیگ جهانی والیبال؛

والیبال ایتالیا در تهران تحقیر شد/ دومین شکست لاجوردی پوشان برابر ایران

والیبال ایتالیا در تهران تحقیر شد/ دومین شکست لاجوردی پوشان برابر ایران

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال نیز موفق به شکست ایتالیا شد تا دومین تیم پرافتخار لیگ جهانی با تحقیر تهران را ترک کند.

به گزارش ایرنا، تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا از ساعت 18 و 30 دقیقه در چارچوب دومین مسابقه هفته پنجم لیگ جهانی والیبال در سالن 12 هزارنفری آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند و ایران سه بر یک به پیروزی رسید.

ملی پوشان ایران در ست سوم این دیدار 25 بر 19 مغلوب ایتالیا شدند اما در ست های اول، دوم و چهارم با امتیازهای 25 بر22، 25 بر 19و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند تا جمع امتیازهای خود را به عدد 13 برسانند.

اسلوبودان کواچ سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف را به عنوان ترکیب آغاز کننده این دیدار انتخاب کرد که نسبت به دیدار نخست با ایتالیا تغییری نداشت.

بنابر این مهدی مهدوی، امیر غفور، آرمین تشکری، میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی به عنوان بازیکنان ذخیره ایران در کنار زمین ماندند تا در صورت صلاحدید سرمربی به زمین وارد شوند.

مائورو بروتو سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا نیز برای این مسابقه فیلیپو لانزا، گابریله ماروتی، توماس برتا، میشله بارانوویچ، متئو پیانو، جیلیو سابی، آندره کولاچی، آنتونیو کوارتا، لوئیجی رانداتزو، سیمونه آنزانی، آندره جیوانی و لوکا وتوری را همراه داشت.

ظرفیت سالن 12 هزارنفری آزادی تهران از یک ساعت قبل از آغاز مسابقه تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا تکمیل شد و حتی پله های مسیر تردد تماشاگران نیز پر شده بود.

تیم ملی والیبال ایران در دو بازی رفت که در هفته دوم لیگ جهانی در شهرهای تریسته و ورونای ایتالیا برگزار شد، مغلوب لاجوردی پوشان این کشور شده بود. و در نخستین بازی برگشت که روز جمعه در تهران برگزار شده بود، سه بر صفر به پیروزی رسید.

اگر تیم ملی والیبال لهستان امروز در دیگر بازی این گروه موفق به شکست برزیل شود، ملی پوشان ایران در چهار بازی باقی مانده با لهستان اگر دو امتیاز هم کسب کنند صعودشان به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال که به میزبانی فلورانس ایتالیا برگزار خواهد شد، قطعی می شود.

ویلی برانینکس از بلژیک نظارت بر دو دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال را بر عهده دارد. در مسابقه امروز ابراهیم النعمه از قطر به عنوان داور اول و ولید عبدالصمد از مصر به عنوان داور دوم فضاوت این رقابت را بر عهده داشتند.

همچنین محسن ترابی داور بین المللی والیبال ایران نیز به عنوان داور ذخیره این دیدار بود.



گزارش کامل ست های مسابقه نخست تیم ملی والیبال ایران و ایتالیا به قرار زیر است:



** ست اول ( ایران 25 – ایتالیا 22)

نخستین امتیاز بازی و این ست به ایران رسید. امتیاز دوم از برگشت ناقص ایتالیا و اسپک میرزاجانپور به دست آمد. سرویس غلامی به تور خورد. سرویس ایتالیا به اوت رفت. شهرام محمود در دریافت اسپک ناموفق بود بازی سه بر دو به سود ایران شد. اتیالیا در امتیاز سوم مساوی کرد. سرویس ایتالیا به سر بازیکنان این تیم خورد. دفاع موسوی امتیاز پنجم ایران را به همراه داشت. امتیاز های بعدی به ایتالیا رسید دو تیم پنج شدند. قائمی ششمین امتیاز را به دست آورد. وقت استراحت اول 8 بر 6 به سود ایران به دست آمد.

ملی پوشان ایران در ادامه دو امتیاز متوالی به دست آوردند و سرمربی ایتالیا وقت استراحت درخواست کرد. ایتالیا از دفاع ناقص ایران یک امتیاز گرفت و امتیاز دوم از سرویس به دست آورد. سرویس ایتالیا به اوت رفت و امتیاز 11 برای ایران ثبت شد. اسپک میرزاجانپور ایران را 12 امتیازی کرد. در امتیاز 13 بر 11 سرمربی ایتالیا درخواست بررسی ویدیویی کرد. امتیاز ایران تایید شد. امتیاز پانزدهم ایران قبول نشد و قرار شد دوباره ایران سرویس بزند. دو امتیاز متوالی ایتالیا به دست آورد. در امتیاز 15 دو تیم برابر شدند و وقت استراحت دوم 16 بر 15 به ایران رسید.

آرمین تشکری به جای موسوی به بازی آمد تا سرویس بزند. امتیاز شانزدهم به ایتالیا رسید. موسوی به زمین بازگشت. در امتیاز 17 دو تیم دو باره برابر شدند. ملی پوشان ایران دو امتیاز متوالی به دست آوردند. در امتیاز 19 بر 18 کواچ درخواست بررسی ویدیویی کرد چون معتقد بود توپ ایتالیا به اوت رفته است. امتیاز ایتالیا تایید شد اما بازیکنان ایران معتقد بودند فیلم امتیاز قبلی بازنگری شده است. امتیاز 21 از سرویس اوت ایتالیا برای ایران به دست آمد. و جاخالی میرزاجانپور امیتاز 22 را به ارمغان آورد. مهدی مهدوی به جای معروف به زمین وارد شد و ایتالیا دومین وقت استراحت فنی خود را درخواست کرد. دفاع موسوی ایران را 23 امتیازی کرد. در امتیاز 23 بر 21 به سود ایران معروف به بازی برگشت و کواچ وقت استراحت فنی درخواست کرد. سرویس ایتالیا به اوت رفت و در نهایت این ست 25 بر 22 به سود ایران پایان یافت.



** ست دوم (ایران 25– ایتالیا 19)

در این ست امتیاز نخست به ایتالیا رسید. دو تیم در امتیاز دوم مساوی شدند. دفاع سه نفره ایران توپ را اوت فرستاد و امتیاز سوم به ایتالیا رسید. ایران امتیاز سوم را به دست آورد و مساوی شد، اما سرمربی ایتالیا درخواست بررسی ویدیویی داد. امتیاز ایران تایید شد اما بروتو رضایت نداد و اعتراض کرد. جاخالی معروف چهارمین امتیاز ایران را رقم زد از ایتالیا پیش افتاد. در امتیاز چهارم دو باره مساوی شدند. دریافت ناقص میرزاجانپور امتیاز پنجم ایتالیا را رقم زد. خطای بازیکنان ایتالیا دو تیم را مساوی کرد. سه امتیاز متوالی ایران به دست آورد و وقت استراحت اول 8 بر 5 به سود ایران شد.

دفاع موسوی و معروف ایران را 9 امتیازی کرد. خطای حمل توپ بازیکنان شماره یک ایتالیا ایران را 10 بر 5 جلو انداخت. دریافت کننده ایتالیا در دفع پنجمین سرویس میرزاجانپور ناکام شد و ایران 11 امتیازی شد. سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا وقت استراحت فنی درخواست کرد. بالاخره ایتالیا یک امتیاز گرفت. اسپک سید یک امتیاز دیگر برای ایران داشت. دفاع ناقص ایران ایتالیا را هفت امتیازی کرد. هر تیم یک امتیاز به دست آورد. سرویس قائمی به تور خورد. وقت استراحت دوم 16 بر 9 به ایران رسید تا اختلاف دو تیم هفت امتیاز شود.

ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد. ایتالیا لیبرو خود را تغییر داد. غفور به جای شهرام محمودی وارد بازی شد. ایتالیا وقت استراحت فنی گرفت. بازیکن شماره 19 ایتالیا وارد بازی شد. ایتالیا بالاخره یک امتیاز گرفت بازی 19 بر 11 به سود ایران شد. در ادامه ایران یک امتیاز و ایتالیا چهار امتیاز به دست آورد تا کواچ وقت استراحت فنی درخواست کند. دریافت ناقص ایتالیا امتیاز 21 را برای ایران به همراه داشت. دو تیم یک امتیاز به دست آوردند و مسابقه 22 بر 17 به سود ایران شد. سرویس ایتالیا به اوت رفت. بازیکن شماره 14 ایتالیا جای خود را به شماره چهار این تیم داد. در نهایت ایران در این ست 25 بر 19 ایتالیا را شکست داد.



** ست سوم (ایران 19– ایتالیا 25)

در آغاز این ست ایتالیا سه امتیاز متوالی کسب کرد. اسپک عادل غلامی به این مشکل پایان داد و نخستین امیتاز ایران را گرفت. سرویس ایتالیا به تور خورد و بازی 4 بر 2 به سود ایتالیا شد. دفاع ناقص ایران امتیاز پنجم ایتالیا را به این تیم داد. میلاد عبادی پور که در این ست به بازی رفته بود، امتیاز سوم ایران را به دست آورد اما سرویس او به تور خورد. قائمی ایران را چهار امتیازی کرد. غفور هم امتیاز پنجم را از اسپک برای ایران گرفت. ایتالیا مسابقه را هفت بر پنج کرد. وقت استراحت اول 8 بر 5 به ایتالیا رسید.

جاخالی معروف امتیاز ششم ایران را رقم زد. در ادامه ایتالیا موفق به کسب چند امیتاز دیگر شد ایران نیز یک امیتاز گرفت تا بازی 13 بر 9 شود. اشتباه بازیکن ایتالیا امتیاز دهم ایران را رقم زد. دفاع ناقص ایران ایتالیا را 14 امتیازی کرد. میلاد عبادی پور امتیاز یازدهم را برای ایران کسب کرد. سرویس امیر غفور هم به تور خورد. وقت استراحت دوم 16 بر 11 به سود ایتالیا شد تا اختلاف امتیاز دو تیم به عدد پنج برسد.

بعد از امتیاز 17 ایتالیا دو تعویضه کواچ انجام شد. اما ایتالیا امتیاز 18 را از سرویس به دست آورد. چهار سرویس متوالی ایران و ایتالیا خراب شد. ایتالیا 21 بر 14 پیش افتاد. محمودی امتیاز 16 ایران را با اسپک گرفت. سرمربی ایتالیا وقت استراحت فنی درخواست کرد. غلامی امتیاز 17 را گرفت اما فاصله همچنان پنج امتیاز بود. ایتالیا سرویس خود را به تور زد. در نهایت این ست 25 بر 19 به سود ایتالیا به پایان رسید تا ایران دو بر یک شود.



ست چهارم (ایران 25 – ایتالیا 20)

ایتالیا در این ست نیز امتیاز نخست را گرفت. اما رقابت دو تیم در امتیازهای 2 و 3 به صورت مساوی پیش رفت تا ایران با کسب سه امتیاز متوالی 6 بر 3 شود. بعد نوبت ایتالیا بود که دو امتیاز متوالی به دست آورد. در نهایت وقت استراحت اول 8 بر 6 به ایران رسید.

در ادامه ایتالیا دو امیتاز گرفت و ایران یک و در امتیاز نهم دو تیم برابر شدند. ملی پوشان ایران دوامتیاز متوالی به دست آوردند. در ادامه نسبت به یک امیتاز ایتالیا اعتراض شد که دو کارت زرد برای معروف و سرمربی ایتالیا به همراه داشت. ایران امتیاز 12 را گرفت. هر تیم یک امتیاز گرفتند و بازی 13 بر 11 شد. سرویس میرزاجانپور امتیاز چهاردهم را برای ایران به همراه داشت و ایتالیا وقت استراحت گرفت. ایران و ایتالیا هر کدام یک امتیاز گرفتند. سرویس میرزاجانپور به اوت رفت و در نهایت وقت استراحت دوم 16 بر 13 به سود ایران شد.

در نهایت تیم ملی والیبال ایران این ست را 25 بر 20 به سود خود خاتمه داد تا سه بر یک ایتالیا را در بازی دوم شکست داده باشد.

ورزشی(3)**1379
کد N352769

وبگردی