آفتاب

آیین بزرگداشت سالگرد شهید چمران برگزار شد

آیین بزرگداشت سالگرد شهید چمران برگزار شد

تهران - ایرنا - آیین سی و سومین بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران استاد عرصه علم و جهاد، عصر امروز (یکشنبه) در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این مراسم با حضور همرزمان، شیفتگان و دوست داران و جمعی از مسوولان و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و همسر آن شهید برگزار شد.

امسال سی و سومین سالگرد شهادت شهید بزرگوار، شهید دانشمند و مجاهد و عارفی است که اسطوره ایمان و صلات و الگوی شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بود.

شهید مصطفی چمران یکی از شهدای محوری جهان اسلام است؛ بزرگ مجاهد جنگ های چریکی و پارتیزانی مرد مردستان صحنه رویارویی جبهه حق با باطل، بزرگ رزمنده سوسنگرد و دهلاویه، پایه گذار مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه و فلسطین و جنبش اسلامی برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است.

او تلاقی علم و عمل، مجاهده و عرفان، دین و اخلاق بود و حماسه سازی که با حضور خود در صحنه نبرد و رزم ، ضمن برهم زدن آرایش و آرامش دشمن، صحنه جنگ را به نفع جبهه حق و ایمان عوض می کرد.

مصطفی چمران به عنوان دانشمند بزرگ در عرصه علم و فناوری روز و دریافت دارنده دکترای تخصصی فیزیک هسته ای و پلاسما با ممتازترین درجه از برترین دانشگاه های جهان و پژوهشگری برتر در پژوهشکده های بزرگ ناسا بود اما خود را مدیون اسلام، امام و ملت و خادم و رهروی نستوه راه امام و نهضت و انقلاب اسلامی می دانست و حتی لحظه ای در این موضوع کوتاهی نکرد.

شهید چمران نمونه بارز و عینی ولایت پذیری و ولایت مداری بود. وی پایه گذار انجمن های اسلامی دانشجویان در آمریکا و نیز پایه گذار و مهندس و طراح جنگ های نامنظم برای مقابله با گروه های تروریستی معاند نظام بود.

امروز ایران اسلامی، جهان اسلام و به ویژه کشورهای مورد تعدی و تجاوز گروهک های تکفیری و تروریستی و سایر کشورهای تحت ظلم و ستم حاکمان جبار و دست نشانده غرب به جد نیازمند شناخت همه جانبه ابعاد شخصیتی، رفتاری، گفتاری و منش شهید چمران و الگوگیری از ایشان به منظور مبارزه با موانع رشد و تعالی جامعه اسلامی و گروهک های معاند، منافق و تکفیری تروریستی هستند.

سیام**1058**1572
کد N352658

وبگردی