آفتاب
گزارش کمیسیون بهداشت مجلس/

تنها 14 میلیون لیتر از بنزین تولید داخل پاک است/ میزان بنزن سوخت دو برابر حد نرمال

تنها 14 میلیون لیتر از بنزین تولید داخل پاک است/ میزان بنزن سوخت دو برابر حد نرمال

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان بنزن موجوددر بنزین تولیدی پتروشیمی هها و پالایشگاهها دو برابر حد نرمال است گفت: از 70 میلیون لیتر بنزین تولیدی داخل، تنها 14 میلیون لیتر پاک است و بقیه آن دارای آلایندگی بوده و موجب آلودگی هوا می شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به بررسی موضوع آلودگی بنزین های تولیدی با حضور مسئولان سازمان محیط زیست، وزارت نفت و وزارت بهداشت و سازمان استاندارد در کمیسیون بهداشت و درمان گفت: مسئولان سازمان محیط زیست معتقد بودند آروماتیک، گوگرد و بنزن بنزین های تولیدی داخل در حد استاندارد قرار ندارد و آلاینده است و موجب آلودگی هوا شده و برای سلامتی مردم نیز ضرر دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان افزود: بنزن موجود در بنزین تولیدی پتروشیمی ها و پالایشگاهها دو برابر حد نرمان است و در حدود 5 درصد است که باید به زیر یک درصد کاهش یابد.

وی تاکید کرد: از 70 میلیون لیتر بنزین تولیدی داخل، تنها 14 میلیون لیتر آن در حد یورو 4 و بنزین پاک است.

رستمیان تصریح کرد: مسئولان وزارت نفت قول دادند تا بنزین تولیدی کشور را به حد استانداردهای یورو 4 برسانند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: هر کدام از پتروشیمی ها و پالایشگاهها درصد آلایندگی بنزین هایشان متفاوت است و در برخی درصد آلایندگی گوگرد و در برخی دیگر درصد آلایندگی بنزن بالا است.

کد N352657

وبگردی