آفتاب

بررسی مذاکرات وین در کمیسیون امنیت ملی مجلس/تاکید برلغو همه تحریم ها

بررسی مذاکرات وین در کمیسیون امنیت ملی مجلس/تاکید برلغو همه تحریم ها

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی مذاکرات اخیر وین در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: تیم مذاکره کننده لغو تمام تحریم های اقتصادی را به عنوان یک خط قرمز دنبال می کند.

«سیدحسین نقوی حسینی» درباره جلسه روز یکشنبه این کمیسیون به ایرنا گفت: موضوع هسته ای و مذاکرات صورت گرفته در نشست های متعدد ژنو و وین و نشست های کارشناسی در سطح دو جانبه و چندجانبه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد.

وی افزود: جمع بندی مذاکرات این بوده که نگارش متن توافق آغاز شود و موارد اختلافی در داخل پرانتز قرار گیرد ولی موارد مورد توافق در چهارچوب متن، نگارش شود.

نقوی حسینی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده لغو یکجای تحریم های اقتصادی را به عنوان یک خط قرمز دنبال خواهد کرد که شامل تحریم های شورای امنیت، اروپا و آمریکا است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اظهار داشت: در این جلسه تحولات عراق مورد بررسی قرار گرفت و علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ارایه تحلیلی از اتفاقات اخیر در این کشور پرداخت.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: بروجردی تاکید کرد که روند وحدت آفرینی بین همه گروه ها، جریانات و نیروهای دینی و ملی در عراق رخ داده است.

به گفته بروجردی، تاثیر علما و مراجع شیعه و سنی و نیز نقش بی بدیل آیت الله سیستانی بسیار زیاد است.

نقوی حسینی افزود: بروجردی در این نشست تاکید کرد که آتشی که به دست آمریکا و کشورهای وابسته به او در منطقه افروخته شده بزودی دامن حامیان منطقه ای آنها را خواهد گرفت.

در این نشست عوض حیدرپور، احمد بخشایش، اسماعیل کوثری، صالح جوکار، حسن کامران، فتح الله حسینی، سیداحمد رضا دستغیب، نوذر شفیعی و احمد شوهانی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

به گفته نقوی حسینی، کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن هشدار به کشورهای حامی گروه های تروریستی در منطقه از قبیل عربستان و ترکیه، اقدامات جنایتکارانه گروه تروریستی داعش را محکوم کرد و مخالفت خود را با دخالت خارجی و کشورهای سلطه گر از جمله آمریکا در امور داخلی عراق اعلام کرد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تاکید کرد که ملت عراق خود قادر به حل بحران و مقابله با گروه تروریستی داعش است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: در جلسه امروز این کمیسیون مسایل مختلف از جمله مهاجران افغان در ایران نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد با کسب اطلاعات بیشتر، کمیسیون در آینده در این زمینه به جمع بندی برسد و به لحاظ قانونی تعیین تکلیف کند.

در این جلسه تصویب شد که اعضای کمیسیون از نمایشگاه اختصاصی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در روز سوم تیر ماه بازدید کنند.

در این نشست دعوت رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای مکزیک مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

سیام**2025 **1449
کد N352639

وبگردی