آفتاب

ایران 3- ایتالیا یک / یکه‌تازی والیبال ایران در آزادی / ایتالیا در دو بازی فقط یک ست گرفت

ایران 3- ایتالیا یک / یکه‌تازی والیبال ایران در آزادی / ایتالیا در دو بازی فقط یک ست گرفت

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر یک ایتالیا را شکست داد.

دومین مسابقه والیبال ایران و ایتالیا آغاز شد كه در این مسابقه كواچ از ظريف، موسوي، معروف، قاىمي، غلامي، ميرزاجان پور و محمودي در تركیب اصلی‌اش استفاده كرده است. ایتالیا هم با تركیب لوكا وتوري، فيليپو لانزا، مىتو پيانو، ميكله ، بارانوويچ ، اندره و گيووي پا به میدان گذاشت.

سرویس اول را بازیكنان ایتالیا در میان سر و صدای زیاد تماشاگران ایرانی زدند كه عادل غلامی با یك آبشار محكم اولین امتیاز مسابقه را برای ایران گرفت.دومین امتیاز هم توسط میرزاجانپور به امتیاز تبدیل شد.  ایران در این مسابقه هم سعی كرد از همان ابتدای مسابقه به ایتالیا اجازه ندهد كه عرض اندام كند. ایران با امتیاز 5-3 از حریف جلو افتاد تا ثابت كند كه در این دیدار هم به فكر شكست دادن حریف است. ایرانی‌ها كه در دقیاقی اولیه اجازه دادند ایتالیا خودش را به امتیاز ایران برساند، پس از چند دقیقه به خودشان آمدند و طوری كار كردند كه دوباره از ایتالیا فاصله بگیرند. آبشارهای زیبای شهرام محمودی و عملكرد خوب دیگر بازیكنان، ایران را به امتیاز 10 رساند، در حالی كه ایتالی روی امتیاز 6 باقی مانده بود.

ایتالیا با این حال نمی‌خواست اجازه دهد كه فاصله زیاد بماند. تلاش ایتالیایی‌ها منجر به كم شدن فاصله می‌شد و آن‌ها زمانی به امتیاز 11 رسیدند كه ایران امتیاز 12 را گرفته بود. فاصله كم شده بود و سرمربی ایتالیا هم با اعتراض به داور سعی می‌كرد امتیاز تیمش را بالاتر هم ببرد. اما داور هم با بازبینی فیلم ، دوباره رای به امتیاز ایران داد. پس از آن محمد موسوی با یك دفاع خوب، امتیاز 14 را برای ایران گرفت. امتیازها ایتالیا هم پس از آن بالا آمد و لاجوردی پوشان توانستند به سیزدهمین امتیاز برسند. با وجود فاصله كم، ایران همچنان برتری‌اش را بر حریف حفظ می‌كرد.

سرویس برای بازیكنان ایتالیا بود و این سرویس آرام دریافت شد و پس از چند بار رفت و برگشت به امتیاز پانزدهم ایران تبدیل شد. سرویس ایران را میرزاجانپور به بیرون زد تا ایتالیا چهارده امتیازی شود. امتیاز پانزدهم ایتالیا هم چند لحظه بعد به خاطر اشتباه محمد موسوی ثبت شد.

با درخواست وقت استراحت، بازی لحظاتی متوقف شد. پس از آن سرویس را آرمین تشكری زد كه ضربه او توسط ایتالیایی‌ها دریافت شد و دوباره به زمین ایران برگشت. با چند بار رفت و برگشت، سرانجام ایتالیایی ها توپ را در زمین ایران خواباندند. دو تیم در امتیاز 16 برابر بودند كه بازیكن ایتالیا سرویس خود را به بیرون زد تا ایران 17 امتیازی شود. سعید معروف زننده سرویس ایران بود. مثل همیشه سرویس خود را آرام و مطمئن زد كه توپ در برگشت دوباره به زمین ایران آمد. داور از بازیكنان ایران خطا گرفت و امتیاز 17 را به ایتالیا داد. سرویس پرشی و محكم ایتالیایی‌ها توسط معروف برگردانده شد و آبشار قائمی امتیاز 18 را برای ایران به ارمغان آورد. امتیاز بعدی هم سهم ایران بود كه به دلیل آبشار بد بازیكن ایتالیا به دست آمد. ایتالیا امتیاز 18 را گرفت اما كواچ درخواست بازبینی صحنه را داد كه داور رای به درستی تصمیم خود داد و امتیاز را به نام ایتالیا ثبت كرد.

گفت‌وگوهای بازیكنان زیر تور باعث شد داور به بازیكنان تذكر دهد. بلافاصله شهرام محمودی آبشار خوبی زد كه امتیاز بیستم را به نام خود ثبت كند. اما ایتالیا با یك آبشار خوب امتیاز نوزدهم را گرفت. با این حال فاصله یك امتیازی همچنان حفظ شده بود. بازیكنان ایران امتیاز 21 را هم با سرویس بد ایتالیایی‌ها گرفتند. سرویس ایران هم طی یك مرحله رفت و برگشت، با ضربه هوشمندانه میرزاجانپور به امتیاز 22 تبدیل شد.

سرمربی ایتالیا تقاضای وقت استراحت كرد. شهرام محمودی زننده سرویس بعدی بود. ضربه آرام او دریافت شد اما توپ در برگشت به زمین ایران، با دفاع محمد موسوی همراه شد كه امتیاز 23 را برای ایران به همراه داشت. در این لحظات حساس بازیكنان ایران توانستند فاصله را با ایتالیا زیاد كنند. سرویس بعدی را قائمی زد كه بازیكنان ایتالیا در برگشت توپ را به بازیكن ایران زدند و توپ به بیرون رفت. بازی به امتیاز 20 - 23 رسید. سه امتیاز فاصله هم حاشیه نسبتا امنی بود. اما مدافع ایتالیا یك دفاع خوب انجام داد كه آبی‌پوشان ایتالیا امتیاز 21 را گرفتند. كواچ بلافاصله تقاضای وقت استراحت كرد.

ایران پس از وقت استراحت امتیاز 24 را هم گرفت. فاصله دوباره به 3 امتیاز رسید. میرزاجانپور زننده سرویس بعدی ایران بود. سرویس آرام او دریافت شد و ایتالیایی‌ها به راحتی توپ را در زمین ایران خواباندند. سرویس را بازیكن ایتالیا زد كه این بار ریسك نكرد و توپ را آرام زد. در برگشت، شهرام محمودی یك آبشار محكم زد كه امتیاز 25 را گرفت و ست اول به نام ایران ثبت شد. با این حساب ایتالیایی‌ها همچنان در حسرت گرفتن یك ست از ایران مانده اند. این تیم در مسابقه قبلی هم با نتیجه سه بر صفر به ایران باخته بود.



ست دوم:

با شروع ست دوم، ایرانی‌های حاضر در سالن دوباره تشویق های خود را شروع كردند. اما ایتالیایی ها هم انگار به این تشویق‌ها عادت كرده بودند. آن‌ها در این ست توانستند سرانجام از ایران جلو بیفتند و زمانی كه ایران در امتیاز 4 مانده بود، آن‌ها پنجمین امتیاز را گرفتند. اما ایران هم اجازه نداد برتری ایتالیا خیلی طول بكشد. ایران سریع امتیازهای پنجم و ششم را گرفت تا دوباره از ایتالیا جلو بزند. امتیازهای 7 و 8 هم خیلی زود به دست آمد. دفاع سعید معروف هم امتیاز نهم ایران را به ارمغان آورد. امتیاز دهم هم با دلاوری بازیكنان كواچ به دست آمد. پس از آن هم سرویس خوب میرزاجانپور امتیاز 11 را برای ایران به همراه داشت. امتیازهای متوالی ایران سرمربی ایتالیا را مجبور كرد كه وقت استراحت بگیرد.

وقت استراحت برای ایتالیا موثر واقع شد و آن‌ها بالاخره امتیاز ششم را گرفتند. اما ایرانی‌ها اجازه ندادند ایتالیا امتیاز بعدی را بگیرد. ایران امتیاز 12 را گرفت و پس از آن امتیاز هفتم را به حریف داد. سرویس ایتالیا را بازیكنان ایران دریافت كردند كه سعید معروف توپ را به آرامی در زمین ایتالیا خواباند. بازیكنان ایران امتیاز 14 را گرفت تا فاصله با ایتالیا 5 امتیاز شود. سرویس ایتالیا را بازیكنان ایران دریافت كردند و عادل غلامی با یك آبشار زیبا امتیاز 15 را گرفت. خود غلامی سرویس را زد كه توپ به زمین ایران برگشت. شهرام محمودی توپ برگشتی را با یك آبشار زیبا به امتیاز 16 تبدیل كرد.

داور وقت استراحت اعلام كرد و پس از آن دو سرویس ایران به امتیازهای 17 و 18 تبدیل شد. مربی ایتالیا دوباره تقاضای وقت استراحت كرد تا تیمش كه از هم پاشیده بود را سامان دهد. اما وقت استراحت هم برای ایتالیایی‌ها كارساز نبود. مسابقه بعد از چند دقیقه به امتیاز 19 - 10 رسید. شاگردان كواچ كه در این لحظات روحیه بسیار بالایی پیدا كرده بودند امتیاز بیستم را هم گرفتند اما ایتالیا هم خودش را به امتیاز 13 رساند. سرویس را بازیكن ایتالیا زد كه توپ دریافت شده با آبشار محمد موسوی به اوت رفت تا ایتالیا 14 شود. دوباره ایتالیا سرویس زد كه این بار دریافت  خوبی انجام شد اما ضربه غفور با دفاع خوب ایتالیا به امتیاز پانزدهم آبی پوشان تبدیل شد. كواچ تقاضای وقت استراحت كرد.

پس از وقت استراحت ایران امتیاز 21 را گرفت اما ایتالیا با دفاع ناقص ایران توانست امتیاز 16 را بگیرد. سرویس بعدی را ایتالیایی‌ها زدند كه امیر غفور آبشار خوبی زد كه توپ در زمین ایتالیا خوابید و ایران 22 امتیازی شد. سعید معروف سرویس ایران را زد كه دریافت ایتالیایی‌ها با دفاع خوب ایران همراه شد اما دوباره یك آبشار دیگر از یاران ایتالیا به امتیاز هفدهم این تیم تبدیل شد. فاصله دو تیم در حال كم شدن بود اما با این حال ایران همچنان فاصله خوبی داشت. ایتالیا 18 امتیازی شد و پس از آن ایران به امتیاز 23 رسید. ایتالیا امتیاز 19 را هم گرفت. سرویس محكم ایتالیایی‌ها توسط ظریف دریافت شد كه آبشار بازیكنان ایران دو بار دفاع شد. توپ دوباره به زمین ایران آمد و امیر غفور با یك آبشار محكم، دفاع ایتالیا را از سر راه برداشت و امتیاز 24 را گرفت. عادل غلامی سرویس ایران را زد كه توپ برگشتی دو بار به زمین ایران آمد. در نهایت ایران امتیاز 25 را گرفت تا ست دوم هم به نام ایران ثبت شود.



ست سوم:

ایتالیا ست سوم را خوب شروع كرد. آن‌ها همان اول چند امتیاز پشت سر هم گرفتند. ایتالیا نمی خواست این ست را از دست بدهد. ایرانی‌ها كه متوجه شده بودند غرور باعث شده از حریف عقب بیفتند، دوباره به خودشان آمدند و نمایش زیبایی داشتند. اما با این حال ایتالیا سعی می‌كرد فاصله را حفظ كند. ایتالیایی‌ها با سرویس‌ها و آبشارهای خوب خود به امتیاز یازدهم هم رسیدند و ایران همچنان 6 امتیازی بود. كواچ وقت استراحت گرفت تا تیمش را جمع كند. اما این وقت استراحت هم باعث ند كه ایتالیایی‌ها امتیاز بدهند. آن‌ها امتیاز دوازدهم را هم گرفتند و سرانجام در سرویس بعدی، خود بازیكن ایتالیا اشتباه كرد و ایران امتیاز هفتم را گرفت.

پس از آن فرهاد قائمی سرویس زد كه توپ را به بیرون زد و ایتالیا 13 امتیازی شد. سرویس بعدی را ایتالیا به آرامی زد كه امیر غفور توپ دریافت شده را با یك آبشار زیبا به امتیاز تبدیل كرد. عادل غلامی سرویس بعدی را زد كه موسوی با یك آبشار زیبا امتیاز نهم را گرفت. فاصله به 4 امتیاز رسید. غلامی سرویس بعدی را به آرامی زد. ایتالیایی‌ها دریافت كردند كه توپ آن‌ها حتی از روی تور هم رد نشد. ایران به امتیاز 10 رسید. روحیه بازیكنان هم در حال بهبود بود.

غلامی دوباره سرویس آرامی زد كه توپ برگشتی را ایتالیایی‌ها به امتیاز 14 خود تبدیل كردند. سرویس بعدی را ایتالیایی‌ها زدند كه توپ دریافت شد و طی دو مرحله رفت و برگشت به زمین ایران، عبادی پور آبشار خوبی زد و امتیاز یازدهم را گرفت. 11 - 14 به سود ایتالیا. غفور سرویس بعدی را با قدرت به تور زد تا ایتالیا 15 امتیازی شود. سرویس بعدی برای ایتالیا بود. توپ در زمین ایران دریافت شد اما امیر غفور توپ را به بیرون زد. دومین استراحت فنی گرفته شد تا شاید ایرانی ها به خودشان بیایند.

ایتالیا پس از وقت استراحت، امتیاز 17 را هم گرفت. فاصله 6 امتیاز بود و ایتالیایی ها تازه خودشان را پیدا كردند. سرویس بعدی را ایتالیا زد. بازیكن ایتالیا سرویس را محكم زد و توپ روی خط نشست و تبدیل به امتیازی دیگر برای ایتالیا تبدیل شد. سرویس بعدی به همین شكل زده شد اما توپ به بیرون رفت تا ایران 12 شود. میرزاجانپور سرویس را زد كه توپ به تور خورد. ایتالیا سرویس بعدی را به آرامی زد كه توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت. ایران 13 شد و سرویس  هم به محمد موسوی رسید. ضربه محكم او به تور خورد و ایتالیا صاحب یك امتیاز دیگر شد.

20 - 13 به سود ایتالیا. سرویس ایتالیا هم به تور خورد تا ایران 14 شود. سعید معروف زننده سرویس بعدی بود كه او دوباره سرویس را به آرامی زد. توپ دریافتی با آبشار ایتالیایی‌ها به امتیاز 21 این تیم تبدیل شد. اما عادل غلامی با یك آبشار زیبا اجازه نداد فاصله بیشتر از این شود. فرهاد قائمی زننده سرویس بعدی بود كه در برگشت شهرام محمودی امتیاز را برای ایران گرفت. ایران به امتیاز 16 رسید تا دوباره به گرفتن این ست امیدوار شود. سرمربی ایتالیا تقاضای وقت استراحت كرد.

فرهاد قائمی دوباره سرویس زد كه توپ در زمین ایتالیا دریافت شد و خطای تور ایرانی‌ها به امتیازی دیگر برای حریف تبدیل شد. ایتالیا حالا تنها سه امتیاز دیگر برای گرفتن این ست نیاز دارد. سرویس بعدی را ایتالیا زد كه عادل غلامی با یك آبشار محكم امتیاز 17 را گرفت. خود غلامی سرویس را زد كه توپ برگشتی با ضربه شهرام محمودی همراه بود اما دفاع ایتالیا خوب بود و ایران به امتیاز نرسید. ایتالیا دو امتیاز برای گرفتن این ست می‌خواهد. اما سرویس این تیم به تور خورد تا ایران 18 امتیازی شود. شهرام محمودی زننده سرویس بود. توپ او آرام به زمین ایتالیا رفت كه توپ دریافت شده با آبشار محكم بازیكنان این تیم همراه بود و به امتیاز 24 تبدیل شد. امتیاز بعدی را ایران گرفت و 19 امتیازی شد. میرزاجانپور زننده آخرین سرویس ست سوم بود و ضربه او به امتیاز 25 برای ایتالیا تبدیل شد. ایتالیا سرانجام یك ست از ایران گرفت.



ست چهارم:

ایتالیا در ست چهارم اولین امتیاز را گرفت. اما عادل غلامی اجازه نداد دومین امتیاز هم به نام ایتالیا ثبت شود. ایران در این ست فاصله را حفظ كرد و اجازه نداد از همان ابتدا فاصله زیاد شود. ایران روحیه خود را باز یافته بود و اتفاقات ست گذشته را فراموش كرد. ایران و ایتالیا تا نتیجه 3-3 پیش رفتند و پس از آن ایران سه امتیاز متوالی گرفت. ایتالیا هم البته امتیازهای چهارم و پنجم را گرفت تا فاصله زیاد نشود. اما ایران امتیاز هفتم را گرفت. تشویق‌های تماشاگران در این دقایق كمتر شده بود و مشخص بود كه باخت در ست قبلی، روی روحیه آن‌ها تاثیر گذاشته است.

امتیاز هشتم را اشتباه ایتالیایی‌ها به ایران رساند. وقت استراحت فنی هم گرفته شد تا شاید ایتالیا دوباره بتواند مثل ست قبلی خوب كار كند. مسابقه 9-8 شد و ایران همچنان از حریف جلو بود. این برتری امتیاز نشان می‌داد كه ایران دوباره مثل ست‌های اول و دوم روحیه بهتری از ایتالیا دارد. اما ایتالیا آبشار میرزاجانپور را دفاع كرد تا دو تیم در امتیاز 9 مساوی شوند.

سرویس را بازیكن ایتالیا زد كه ظریف به آرامی دریافت كرد و ضربه آرام شهرام محمودی با دفاع بازیكن ایتالیا به بیرون رفت تا ایران 10 امتیازی شود. امتیاز یازدهم هم پس از آن به دست آمد. اما ایتالیا خیلی عقب نماند. امتیاز دهم را گرفت و جنگ روانی را هم شروع كرد. محمد موسوی با یك آبشار محكم امتیاز 12 را گرفت. دفاع ناقص فرهاد قائمی هم امتیاز یازدهم را به ایتالیا رساند.

سرویس خوب میرزاجانپور هم باعث سرحال آمدن تماشاگران شد. ایران كار را خوب دنبال كرد. با حفظ همان یكی دو امتیاز برتری، كار پیش می رفت تا اینكه ایران به امتیاز 15 رسید. امتیاز شانزدهم و هفدهم هم با كار زیبای ایران به دست آمد. در این لحظات عادل غلامی ستاره ایران بود كه از همه بیشتر امتیاز می‌گرفت. سرویس پرشی بازیكن ایتالیا كه نتیجه‌اش برخورد توپ به تور بود، امتیاز 18 را برای ایران به ارمغان آورد. فرهاد قائمی سرویس بعدی را زد كه طی چند مرحله رفت و برگشت، خطای تور ایتالیایی‌ها گرفته شدو  ایران به امتیاز 19 رسید.

فرهاد قائمی یك سرویس خوب دیگر هم زد كه توپ پس از برخورد به تور، در زمین ایتالیا فرود آمد و به امتیاز بیستم ایران تبدیل شد. مربی ایتالیا وقت استراحت گرفت تا شاید تیمش را جمع كند. فاصله 6 امتیازی ایران و ایتالیا، پس از وقت استراحت به 7 رسید. سرانجام بازیكنان ایتالیا هم یك امتیاز گرفتند و 15 امتیازی شدند. اما این برای ایتالیا كافی نبود. فاصله همچنان 6 امتیاز بود و ضربه آرام و زیبای سعید معروف دوباره فاصله را به 7 امتیاز رساند. ایران 22 امتیازی شد. سرویس ایران را ایتالیایی‌ها دریافت كردند و به امتیازی برای خود تبدیل كردند. سرویس بعدی را هم آن‌ها زدند كه توپ در زمین ایران خوابید. سرویس بعدی اما دریافت شد و میرزاجانپور با یك آبشار زیبا ایران را 23 امتیازی كرد.

شهرام محمودی سرویس ایران را زد. توپ او به تور خورد ولی در زمین ایتالیا فرود آمد. ایتالیایی‌ها توپ را دفع كردند و امتیاز 18 را گرفتند. ایران حالا فقط دو امتیاز می‌خواهد. اما ایتالیا در حال كم كردن فاصله‌اش است. آن‌ها امتیاز 19 را هم گرفتند. سرویس بعدی هم تبدیل به امتیازی برای ایتالیا شد تا آبی‌پوشان به امتیاز 20 برسند. فاصله به سه امتیاز رسید و كواچ تقاضای وقت استراحت كرد.

پس از وقت استراحت، میرزاجانپور با یك آبشار زیبا امتیاز 24 را گرفت. خود او سرویس را زد. سرویس او با قدرت به زمین ایتالیا رسید و توپ برگشتی به امتیاز آخر این مسابقه تبدیل شد. ایران 25 - ایتالیا 20. بردی دیگر برای تیم ملی والیبال ایران ثبت شد تا تیم كواچ 13 امتیازی شود و موقتا به رده دوم جدول برود. ماندن ایران در رده دوم، بستگی به نتیجه مسابقه لهستان - برزیل دارد.
کد N352634

وبگردی