آفتاب
رئیس گروه تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

تزریق پول‎های کلان به هیئت‎های مذهبی، زنگ خطری برای جامعه اسلامی است

تزریق پول‎های کلان به هیئت‎های مذهبی، زنگ خطری برای جامعه اسلامی است

رئیس گروه سازماندهی تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متاسفانه پول‎های کلان توسط دست‎های پنهان و آشکار و تقویت شده از خارج کشور به هیئت‎های مذهبی تزریق می‎شود که تنها اردوگاه دشمن را به واسطه هیئت‎های مذهبی تقویت می‎کند و این یک خطر جدی برای جامعه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- ابراهیم غلامرضایی در اولین جلسه ستاد شئون فرهنگی استان که همزمان با روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی برگزار شد، با اشاره به آغاز طرح رابطین فرهنگی هیئت‌های مذهبی در کشور، از انتصاب رابط فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

وی توسعه فرهنگ دینی و خارج کردن هیئت‌های مذهبی از فعالیت صرف عزاداری و تاثیرگذاری در فعالیت‌های فرهنگی را هدف از راه اندازی این طرح در کشور دانست.

وی مقابله با تهاجم فرهنگی نرم دشمن را جزء تاکیدات ویژه رهبر انقلاب و دغدغه و وظیفه اصلی تمام دستگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه پول‎های کلان توسط دست‎های پنهان و آشکار و تقویت شده از خارج کشور به هیئت‎های مذهبی تزریق می‎شود که تنها اردوگاه دشمن را به واسطه هیئت‎های مذهبی تقویت می‎کند و این یک خطر جدی برای جامعه است.

رئیس گروه سازماندهی تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی با بیان این‌که «متاسفانه هیئت مذهبی در استان چهارمحال و بختیاری نیز در معرض این‌گونه تهدیدات قرار دارند»، بر لزوم چاره‌اندیشی و مقابله با این جریانات خرابکارانه تاکید کرد و گفت: دشمنان در حال حاضر از هئیات مذهبی به عنوان یک ابزار برای ضربه زدن به پیکره اسلام استفاده کرده و اقدامات نسنجیده برخی هیئت‌ها به معنای واقعی کلمه آب در آسیب دشمن می‎ریزد.

وی راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‎ای باعنوان دینی را یکی از اقدامات خرابکارانه دشمنان علیه اسلام و ارزش‌ها دانست و با اشاره به تزریق گسترده پول به شبکه‎های ماهواره‌ای با عنوان اسلامی همچون امام حسین(ع) یک و دو و فدک و بقیع، تصریح کرد: تخریب جایگاه شیعه از مهم‎ترین اهداف و برنامه‌های این شبکه‎های ماهواره‎ای محسوب می‎شود.

وی گفت: این شبکه‎های ماهواره‎ای به اسم اسلام و هیئت‎های مذهبی و با پنهان شدن در ظاهر دینی سعی می‌کنند جلوه‌های واقعی شیعی بودن را به صورت کاملاً وارونه نشان دهد و اقدامات علنی ضد شیعی و مذهبی را در فضای رسانه ترویج دهند.

غلامرضایی با تاکید بر این‌که «مقابله و تضعیف جایگاه رهبری هدف اصلی دشمنان نظام و انقلاب در راه اندازی این شبکه‏های ماهواره است»، بر حفظ هوشیاری و بصیرت هیئت‎های مذهبی در حفظ ارزش‎ها تاکید کرد.

وی با بیان این‌که «سبک و شیوه برخی مداحی‎ها در استان مورد قبول نیست» خاطرنشان کرد: سبک برخی از مداحان در استان آثار سوئی را در مجالس اهل بیت در پی خواهد داشت که حل این چالش ها در جلساتی همچون ستاد شئون فرهنگی ضروری است.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 317 هیئت مذهبی در استان چهارمحال و بختیاری ، بر لزوم بهره‌مندی مناسب از این ظرفیت عظیم در راستای مقابله با تهاجمات دشمن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر فعالیت‌های هیئت‎های مذهبی معطوف به کارهای تبلیغی فرهنگی شده است اما دغدغه و هدف اصلی ما کار تربیتی- فرهنگی در هیئت‎ها است.

رئیس گروه سازماندهی تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی راه‌اندازی طرح رابطان فرهنگی هیئت‌های مذهبی در کشور، استان و شهرستان‎ها را در راستای تحقق این مهم دانست و نهادینه کردن فعالیت‎های تربیتی- فرهنگی در هیئت‌ها و کاهش آسیب‌ها و خطرات را از مهم‎ترین اهداف این طرح عنوان کرد.

وی با اشاره به نفوذ شبکه‎های ماهواره‎ای در جامعه به واسطه استفاده از افرادی با نام دین و لباس روحانیت، تصریح کرد: شبکه ماهواره‌ای امام حسین(ع) که توسط بیت آیت‌الله سیدصادق شیرازی اداره می‌شود نگرانی بسیاری از شیعیان را فراهم آورده و در برخی از هیئت‎ها تفکرات آنان نیز نفوذ پیدا کرده است که طرح رابطان فرهنگی در هیئت ها به دنبال رفع این آسیب‌هاست.

انتهای پیام

کد N352632

وبگردی