آفتاب
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقتصاد مقاومتی مکمل مدیریت جهادی است

اقتصاد مقاومتی مکمل مدیریت جهادی است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی مکمل مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران ،داوود دانش جعفری در همایش تبیین مولفه‌های مدیریت جهادی در اقتصاد و فرهنگ که در ساری برگزار شد اظهارداشت: اقتصاد تورمی نتیجه وابستگی به درآمدهای نفتی و پایین بودن بهره وری است.

وی افزود: یکی از تفاوت های اساسی اقتصاد ایران با کشورهای دیگر همین وابستگی به درآمدهای نفتی است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مالیات بر درآمد در ایران 23.8 درصد از درآمدهای دولت را تامین می کند.

دانش جعفری در خصوص ضرورت متنوع و متعادل شدن منابع درآمدی دولت در بلند مدت گفت: از این طریق وابستگی به درآمدهای نفت کاهش یافته و آسیب پذیری کاهش خواهد یافت .

وی شناسایی دقیق و حساب شده هدف ، شناسایی مشکلات موجود برای دستیابی به آن و به کارگیری روش های هوشمندانه در رسیدن به هدف را از مهم ترین برنامه های ویژه مدیریت جهادی دانست .

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی مکمل مدیریت جهادی است.

دانش جعفری افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی به کارگیری مجموعه ای از سیاست ها، قوانین و تدابیر اجرایی که خطرپذیری اقتصاد را در برابر اختلال های آسیب زننده داخلی و خارجی ، بویژه تحریم های بین المللی به حداقل برساند و زمینه را برای دستیابی ایران به پیشرفت های پایدار اقتصادی فراهم کند.

وی با بیان این‌که بهینه کردن بهره وری از اهداف اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است گفت: بررسی رابطه بین مصرف ، بررسی وضعیت بهره وری، سرمایه گذاری در اقتصاد ایران حائز اهمیت است .

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مقوله مصرف در بحث بهره وری جایگاه بسیار مهمی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی نقش استان مازندران را در اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی مهم دانست و گفت: مازندران در امنیت غذایی و صنعت گردشگری نقش ملی دارد و می تواند در این دو حوزه مشکلات و چالش ها را احصا و برنامه های توسعه ای داشته باشد.

انتهای پیام

کد N352310

وبگردی