آفتاب

زورگیری از نمایشگاه دار اتومبیل در اراك

زورگیری از نمایشگاه دار اتومبیل در اراك

سارقان سابقه‌داری كه وجوه نقد نمایشگاه دار اتومبیلی را در اراك با تهدید سلاح سرد سرقت كرده بودند، از سوی کارآگاهان پلیس استان مركزی در استانی مركزی دستگیر و روانه زندان شدند.

اراك - ایلنا: سارقان سابقه‌داری كه وجوه نقد نمایشگاه دار اتومبیلی را در اراك با تهدید سلاح سرد سرقت كرده بودند، از سوی کارآگاهان پلیس استان مركزی در استانی مركزی دستگیر و روانه زندان شدند.
به گزارش ایلنا، در بعدازظهر روز یازدهم خردادماه شخصی در تماس با مركز فوریت‌های پلیس 110 شهرستان اراك از زورگیری مقادیری وجه نقد توسط افرادی ناشناس خبر داد.
بلافاصله موضوع برای بررسی به كلانتری 12 رضوی شهر اراك گزارش شد و تیمی از مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
شاكی در اظهارات خود به مأموران انتظامی گفت: در یكی از خیابان‌های شهر اراك دارای یك نمایشگاه اتومبیل می‌باشم كه در پایان هفته به همراه یكی از دوستانم وجوه نقد را به منزل شخصی‌ام انتقال می دهم.
وی اضافه كرد: امروز بعد از انتقال وجوه نقد به منزلم، زنگ منزل به صدا در آمد و زمانی درب حیاط را باز كردم دو نفر ناشناس وارد منزل شده و با تهدید 69 میلیون ریال وجه نقد را سرقت كرده و با یك دستگاه خودروی سواری از محل متواری شدند.
با توجه به حساسیت موضوع، پرونده تشكیلی برای بررسی كارشناسی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی استان مركزی قرار گرفت و تیمی مجرب از كارآگاهان تحقیقاتی تخصصی را برای بررسی موضوع شروع كردند.
در تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس، به فردی سابقه دار در این خصوص ظنین شده كه بعد از چهره‌نگاری و شناسایی وی توسط مالباخته، متهم تحت تعقیب قرار گرفت.
سرهنگ "رضا احمدی" رئیس پلیس آگاهی استان مركزی گفت: در استعلام انجام‌شده، مشخص شد كه فرد اصلی در این زورگیری شخصی دارای سوابق متعدد كیفری است و در یكی از استان‌های مرزی كشور سكونت دارد.
وی اضافه كرد: بلافاصله طی هماهنگی با دستگاه قضایی تیمی از کارآگاهان به محل سكونت وی اعزام و او را در حال تردد در یكی از خیابان‌های شهر غافلگیر و دستگیر كردند.
با حضور متهم در پلیس آگاهی استان مركزی، وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه دو نفر از دوستانم برای شركت در یك مراسم عروسی به شهر ازنای استان لرستان رفته بودیم كه با توجه به نزدیكی مسافت به شهر اراك، به سمت این شهر آمده و بعد از پرسه زنی در شهر، متوجه حمل پول از سوی صاحب یك نمایشگاه اتومبیل شدیم و او را تعقیب كردیم.
وی اضافه كرد: زمانی كه او وارد منزلش شد زنگ درب منزلش را زده و بعد از باز شدن درب، وارد منزل شدیم و با تهدید مبلغ 69 میلیون ریال وجه نقدی كه در منزلش بود سرقت كرده و فرار كردیم.
رئیس پلیس آگاهی استان مركزی در پایان تصریح كرد: با توجه به اظهارات متهم برنامه‌ریزی لازم برای دستگیر دیگر متهمان پرونده نیز در دستور كار کارآگاهان پلیس قرار گرفت و در عملیاتی در استان مرزی، دیگر متهم نیز دستگیر شد.
وی خاطرنشان كرد: با ارجاع پرونده متهمان به دستگاه قضایی، آنان با قرار وثیقه قانونی به زندان معرفی شدند.

کد N352178

وبگردی