آفتاب

هشدار عمرو موسی نسبت به وخامت اوضاع عراق

هشدار عمرو موسی نسبت به وخامت اوضاع عراق

دبیر کل سابق اتحادیه عرب ضمن هشدار نسبت به وخامت اوضاع عراق، تصریح کرد: ایران و ترکیه نمی‌توانند رهبری کشورهای عربی را بر عهده بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، "عمرو موسی"، دبیر کل سابق اتحادیه عرب و رئیس کمیته پنجاه نفره مکلف به تدوین قانون اساسی مصر در گفت‌و‌گویی مطبوعاتی عنوان داشت: برخی از ابرقدرت‌ها نقش ایران در منطقه را قبول دارند، اما من معتقد هستم مانعی در برابر ایران قرار دارد و ایران و ترکیه نمی‌توانند رهبری کشورهای عربی را بر عهده بگیرند، چرا که جهان عرب نمی‌خواهد کشوری غیر عرب بر آن حکم فرما باشد.

وی گفت: اوضاع کنونی عراق، احیای درگیری‌های تاریخی در این کشور است که در این درگیری‌ها همواره جانب یک طایفه خاص گرفته شده است. اوضاع عراق در حال حاضر بسیار خطرناک است؛ ارتش نمی‌جنگد و پارلمان هیچ کاری نمی‌کند که این امور اوضاع را تشدید می‌کند.

دبیر کل سابق اتحادیه عرب همچنین اخبار منتشر شده درخصوص عدم موافقت دمشق با تعیین وی به عنوان فرستاده‌ی سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه را تکذیب کرد و گفت: من زیاد به نامزد شدن برای تصدی این پست فکر نکرم، چرا که مشغول امور داخلی خود در مصر بودم.

وی درخصوص اینکه آیا عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصری می‌تواند این کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد یا خیر، گفت: مشکل در عدم مدیریت درست، عدم توانایی و مهارت کافی در زمینه اقتصادی و سیاسی نهفته است.

انتهای پیام

کد N352094

وبگردی