آفتاب

عزیزیان: نمره حقیقی 20 است/ از کی‌روش درس حرفه‌ای‌گری بگیریم

عزیزیان: نمره حقیقی 20 است/ از کی‌روش درس حرفه‌ای‌گری بگیریم

مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس با تمجید از علیرضا حقیقی می‌گوید کی‌روش با توجه به آمادگی روحی و جسمانی این دروازه‌بان او را فیکس تیم ملی گذاشته است.

سعید عزیزیان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تمجید از عملکرد علیرضا حقیقی در دو بازی گذشته تیم ملی در جام‌جهانی گفت: حقیقی پسر باهوشی است که به نظرم تمام تمرکزش را در تیم ملی گذاشته است. این کار او بهترین کاری است که می‌توان انجام داد. او از حاشیه‌ها دور شده و دروازه‌بانی بسیار خوبی از خودش به نمایش می‌گذارد. در بازی نخست کمی استرس داشت اما رفته رفته بهتر شد و با اعتماد به نفس بیشتری کارش را ادامه داد. او در بازی با آرژانتین با روحیه و تمرکز بیشتری کار کرد و در دوران اوجش به سر می‌برد.

او افزود: حقیقی باید روی ضربات کاشته کنار دروازه کمی کار کند. او در دو بازی قبل چند بار این شوت‌ها را به اوت زد اما در مجموع عملکردی بسیار خوب از خودش نشان داد. هرچند که در بازی با آرژانتین معتقدم اگر یک نیم‌گام برمی‌داشت و سپس می‌پرید می‌توانست آن توپ فوق العاده را هم بزند با این حال آن توپی که با دست مخالف از آرژانتینی‌ها گرفت، نشان از توانایی‌های فنی او دارد. من از بیست نمره به حقیقی برای این دو بازی بیست می‌دهم.

مربی دروازه‌بابن سابق پرسپولیس و فعلی پدیده مشهد در پاسخ به این سوال که به نظرش چه شد که حقیقی دروازه بان اول تیم ملی شد، اظهار کرد: بالاخره کی‌روش با دروازه‌بانان کار کرده و حتما به این نتیجه رسیده که به لحاظ روحی روانی و آمادگی جسمانی شرایط او بهتر بوده که بازی کرده است. خصوصا مقوله بحث روانی که برای انتخاب یک دروازه‌بان بسیار مهم است. به هرحال کی‌روش به حقیقی اعتماد کرده و جوابش را هم گرفته است.

او در ادامه با اشاره به فشاری که روی کی‌روش برای دعوت به رحمتی بود، افزود: مربیان و مدیران ما باید از عملکرد حرفه‌ای کی‌روش درس بگیرند. کسی که به تیم باشگاهیش و تیم ملی پشت می‌کند و می‌گوید یک مدت می‌خواهم در تیم ملی نباشم، واقعا نمی‌توان به او اعتماد کامل کرد. البته رحمتی خودش می‌داند اشتباه کرده و کار کی‌روش صحیح بوده است اما اگر کی‌روش کار حرفه‌ایش را دنبال نمی‌کرد شاید در تیم ملی شاهد بازیکن سالاری می‌شدیم که در نهایت کمر تیم را می‌شکست. شاید اگر حقیقی خوب کار نمی‌کرد همه می‌گفتیم که کاش رحمتی بود و از این صحبت‌ها. البته ما و کل ملت ایران نمی‌توانیم منکر زحمات رحمتی برای تیم ملی باشیم. او نیمی از راه جام جهانی را برای ما طی کرد و بقیه راه را رحمان احمدی و حقیقی پیش بردند. همه این‌ها زحمت کشیدند و انشاءالله رحمتی از اتفاقات گذشته درس گرفته باشد و در اردوهای بعدی تیم ملی عملکردی خوب داشته باشد.

عزیزیان در پایان با تمجید از کارلوس کی‌روش اضاف کرد: کی‌روش کسی است که ما را به جام جهانی برده و عملکردی خوب از خودش به جای گذاشته است. او در دو بازی گذشته با استراتژی وارد میدان شد و به نظرم خوب است که او و دستیارانش را در تیم ملی نگاه داریم؛ چرا که می‌تواند به فوتبال ما کمک زیادی کند.

انتهای پیام

کد N352086

وبگردی