آفتاب

نماینده دامغان،منابع طبیعی ونیروی انسانی را دو بال قدرتمند اقتصاد مقاومتی دانست

نماینده دامغان،منابع طبیعی ونیروی انسانی را دو بال قدرتمند اقتصاد مقاومتی دانست

تهران - ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع طبیعی ونیروی انسانی قوی، دو بال قدرتمند اقتصاد مقاومتی هستند که با فن آوری بالا می توانند بی انتها ثروت اندوزی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ عبدالرحمان رستمیان روز یکشنبه در نطق میان دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامیٍ ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دکترچمران وتشکراز تلاش های ورزشکاران کشوردر صحنه های جهانی گفت: در صورتی که امکانات طبیعی موجود در شهرهای مختلف کشور توسط نمایندگان مردم در شهرستانها مدیریت شود؛ به موفقیت دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: کشور ما دارای دهها رتبه در منابع طبیعی بسیاری همچون انرژی، معادن‘ زغال سنگ و حتی منابع تاریخی است که اگر این منابع در نقاط تولید با استفاده از ظرفیت های موجود منطقه ای، آمایش و بهره برداری شوند در اقتصاد به موفقیت خواهیم رسید.

وی آمایش سرزمین را یکی از راهکارهایی دانست که می تواند اقتصاد کشور را به نتیجه برساند.

این نماینده مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنانش به مرکز پژوهش های مجلس اشاره کرد و گفت: باید امکانات و منابع طبیعی کشور در مرکز پژوهش های مجلس تحلیل و بررسی شوند تا بتوانیم بهترین استفاده اقتصادی را از آنها داشته باشیم .

وی با طرح این سوال که چرا قوانین بالادستی ما امروز به اجرا درنمی آیند؟ گفت: در حال حاضر شاهد توان شهرپروری و توسعه نامتوازن در کشور هستیم که اگر برنامه اسناد بالادستی و برنامه پنجم توسعه در کشور به اجرا درآید؛ این مشکلات ایجاد نخواهد شد.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا وقت بیشتری برای نظارت بر قوانین و پیاده سازی آنها بگذارند.

رستمیان با اشاره به انتصاب مدیران دردولت یازدهم گفت: انتخاب مدیران باید بر اساس شایسته سالاری و بر اساس تخصص وکارآمدی و بدون هیچ وابستگی به افراد انجام شود.

این نماینده مجلس همچنین به تقاضاهای استخدامی مردم اشاره کرد و افزود: هر کس قصد دارد در سازمان دولتی استخدام شود باید الزاما در آزمون استخدامی شرکت کند نباید با تکیه بر فرد یا افرادی به استخدام درآید.

رستمیان با بیان اینکه وقت نمایندگان مجلس نباید صرف کارهای حاشیه ای وکم اهمیت شود و باید این افراد به عنوان بازو به دولت کمک کنند، افزود:رایزنی یک نماینده با یک بانک و امثالهم سبب بی اعتمادی مردم به نمایندگان مجلس می شود بنابر این نباید ازثروت اجتماعی که مردم می توانند به مسوولان داشته باشند بکاهیم.

این نمانیده مجلس از دولت خواست که از نمایندگان درکنار خود برای پشتیبانی و نظارت و نیز تدوین قوانین استفاده کند واز هدررفت وقت نمانیدگان برای کارهای حاشیه ای مردم جلوگیری کند تا امکان عدالت سرمایه گذاری درامکانات عمومی را داشته باشند.

سیام/ 9136 ** 1418
کد N352055

وبگردی