آفتاب

30 کشتی جنگی جدید به یگان دریای سیاه روسیه می‌پیوندد

30 کشتی جنگی جدید به یگان دریای سیاه روسیه می‌پیوندد

فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت: یگان دریای سیاه مسکو در شش سال آتی حدود 30 کشتی جنگی جدید دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، "ویکتور چیرکف"، فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت: یگان دریای سیاه تا سال 2016 میلادی شش فروند زیردریایی "پروژه 636" و تا سال 2015 میلادی اولین فروند از شش فروند کشتی اسکورت "پروژه 1135.6" را دریافت می‌کند. این یگان همچنین شش فروند قایق گشت‌زنی "پروژه 22160" را برای گشت‌زنی در آب‌های منطقه‌ای و منطقه اقتصادی 200 مایلی، اسکورت کشتی‌ها در دریا و حفاظت از پایگاه‌های دریایی و مناطق آبی برای هشدار در خصوص حملات دشمن دریافت می‌کند.

در 27 ژوئن سال جاری میلادی قرار است نیروی دریای روسیه ناو ضد مین نسل جدید را که توسط "اداره طراحی آلماز" طراحی شده و توسط یک کمپانی به نام "سردنه – نفسکی" ساخته شده را دریافت کند.

چیرکف افزود: این ناو برای یافتن و منهدم کردن مین‌هایی که در نزدیکی پایگاه‌های دریایی کاشته شده‌اند، ساخته شده است. همچنین سه ناو دیگر شبیه به این ناو کمی بعدتر ساخته خواهد شد.

نیروی دریایی روسیه چهار قایق گشت "رپتور" با سیستم‌های کنترل به روز شده که قابلیت حضور در ماموریت‌های تهاجمی و زمینی را دارد، دریافت می‌کند.

این مقام مسئول نیروی دریای روسیه ادامه دار: بیش از 50 کشتی پشتیبان دیگر نیز به نیروی دریایی روسیه ارسال خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات یگان دریای سیاه روسیه قدیمی شده و ما هم‌اکنون فرصت این را داریم تا نیروهای خود را به روز کنیم تا قادر باشیم ماموریت‌هایی را به صورت موثر در دریای سیاه و مدیترانه انجام دهیم.

یگان دریای سیاه روسیه برنامه جاه‌طلبانه تجدید تسلیحات را برای به روز کردن ظرفیت‌های خود در شبه جزیره کریمه انجام می‌دهد.

انتهای پیام

کد N351888

وبگردی