آفتاب
زمانی قمی در گفت‌وگو با ایلنا:

حمایت گفتمان اصلاحات پیروزی روحانی را تضمین کرد

حمایت گفتمان اصلاحات پیروزی روحانی را تضمین کرد

انصراف آقای عارف یک عمل تاریخی اخلاقی در تاریخ معاصر باقی خواهد ماند./در انتخابات مجلس نهم شاهد بودیم که آقای بادامچیان و دوستان‌شان در موتلفه بدون هیچ واهمه‌ای در انتخابات حضور داشتند و رای‌شان نیز شمرده شد ولی آنقدر نبود که بتوانند جزو منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی باشند.

یک عضو شورای عالی بنیاد باران با بیان اینکه انصراف محمدرضا عارف موجب تضمین پیروزی آقای روحانی شد، تاکید کرد: مهمترین عامل پیروزی آقای روحانی به دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از ایشان بوده است و در واقع حمایت گفتمان اصلاحات پیروزی آقای روحانی را تضمین کرد.

محمود زمانی قمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اظهارات اخیر اسدالله بادامچیان مبنی بر اینکه محمدرضا عارف در صورت عدم انصراف در انتخابات یک میلیون رای نیز نداشته است، گفت: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیروزی آقای روحانی در انتخابات 24 خرداد سال گذشته انصراف آقای عارف بود.

وی با بیان اینکه من نمی‌دانم آقای بادامچیان بر اساس کدام اصول و نشانه‌ها از میزان رای آقای عارف صحبت می‌کند، اظهار داشت: اگر صحبت آقای بادامچیان به این دلیل است که پایگاه و گفتمان آقای عارف اصلاح‌طلبی است باید گفت همه کارشناسان معتقدند که مهمترین عامل پیروزی آقای روحانی به دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از ایشان بوده است و در واقع حمایت گفتمان اصلاحات پیروزی آقای روحانی را تضمین کرد.

این فعال سیاس اصلاح‌طلب با اشاره به عدم رای آوری بادامچیان در انتخابات مجلس نهم خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس نهم شاهد بودیم که وی و دوستان‌شان در موتلفه بدون هیچ واهمه‌ای در انتخابات حضور داشتند و رای‌شان نیز شمرده شد ولی آنقدر نبود که بتوانند جزو منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی باشند.

عضو شورای عالی بنیاد باران در پایان تاکید کرد: انصراف آقای عارف نه تنها موجب تضمین پیروزی آقای روحانی شد بلکه از سویی موجب گرم‌تر شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته شد و می‌توان گفت که انصراف آقای عارف یک عمل تاریخی اخلاقی در تاریخ معاصر باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر است اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته بود که محمدرضا عارف اگر در صحنه انتخابات باقی مانده بود، میزان رای وی، حتی یک میلیون نیز نمی رسید.

کد N351813

وبگردی