آفتاب

طباطبایی: انتخاب حقیقی جواب داد/ کی‌روش یک فرصت برای فوتبال ما بود

طباطبایی: انتخاب حقیقی جواب داد/ کی‌روش یک فرصت برای فوتبال ما بود

دروازه‌بان سال‌های پیش تیم ملی با ابراز ناخرسندی نسبت به استفاده نادرست از کی‌روش در ایران می‌گوید اگر در کنار انگیزه بازیکنان بتوان برنامه‌ریزی و امکانات مناسب را تهیه کرد، می‌توانیم موفق‌تر باشیم.

هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، درباره شکست یک بر صفر ایران برابر آرژانتین گفت: ما در این دیدار خیلی خوب بودیم. پیش از بازی مدام فکر می کردم که باید در سی دقیقه اول گل نخوریم چرا که در این صورت شرایط و زمان به نفع ما می‌شود. خوشحالم که در نیمه اول بازیکنان عالی بازی را اداره کردند و استراتژی خوب کی روش مانع از خلاقیت آرژانتینی‌ها در عمق میانی و دفاعی ما شد. به هر حال ما می دانیم که آرژانتینی‌ها در عمق خیلی متخصص هستند. در این دیدار رفته رفته اعتماد به نفس بازیکنان ما بالا رفت و در نیمه دوم به این خودباوری رسیدند که می توان از آرژانتین امتیاز گرفت؛ هر چند بدشانسی مانع از موفقیت ما شد.

او در پاسخ به این سوال که چقدر با سیدجلال حسینی موافق است که بعد از بازی گفته بود اگر بازی تدارکاتی بیشتری داشتیم برابر آرژانتین نمایش بهتری ارائه می دادیم، اظهار کرد: اتفاقا بعد از بازی با نیجریه به خودم گفتم که چرا با وجود این تلاش زیاد بازیکنان بازی‌های تدارکاتی بهتری نداشتیم؟ بحث بازیکن و آمادگی بدنیش یک طرف تعصب و عرق به تیم از سوی دیگر باعث به وجود آمدن نمایش دیدنی ما در جام‌جهانی شد.

پیشکسوت تیم ملی در پاسخ به سوالی درباره ابقای کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی بیان کرد: کی‌روش مربی بزرگی است. او یک فرصت برای فوتبال ما بود اما از او به خوبی استفاده نکردیم. سوال اینجاست که در دو سه سال اخیر چه استفاده خوبی از او کرده‌ایم؟ ما به او امکانات لازم را ندادیم و فرصت را با وجود حضور او از دست دادیم. تنها در اردوی اتریش و کمی هم آفریقا بود که به او امکانات دادیم. هر مربی به ابزار و امکانات نیاز دارد تا با ارائه برنامه‌هایش کار را پیش ببرد و ما به لحاظ امکانات و بازی‌های تدارکاتی برای کی‌روش کار خاصی نکردیم. اگر قرار باشد قرارداد او تمدید شود اما وضعیت برنامه ریزی و امکاناتمان مثل سابق باشد، حضور او فایده‌ای ندارد. ما باید از همین جام جهانی درس بگیریم و ببینیم که با وجود حداقل امکانات چقدر خوب کار کردیم و از آن طرف وقتی امکانات را افزایش دهیم و باعث ابقای کی‌روش هم شویم؛ چقدر شرایط متفاوت خواهد بود.

او ادامه داد: بارها دیده‌ایم که تیم ملی برابر برزیل، روسیه و تیم‌های بزرگ چقدر خوب کار کرده است. دلیل این مسئله انگیزه ما برابر آنهاست. اگر کنار این انگیزه یک برنامه ریزی مناسب با امکانات لازم داشته باشیم، می‌توانیم کار را بهتر پیش ببریم و موفق‌تر باشیم.

طباطبائی درپاسخ به سوالی درباره عملکرد حقیقی درون دروازه ایران گفت: من در این چند ساله همواره خاطرم هست که دروازه‌بان اول و دوم تیم ملی مشخص بوده است. اینکه دروازه‌بان تا قبل از بازی با نیجریه مشخص نبود، خودش می‌تواند زنگ خطری برای ما باشد. باید دید که در اردوهای تیم ملی چه اتفاقی رخ داده که کادرفنی نظرش به سمت حقیقی رفته است، هرچند که این انتخاب از سوی آنها جواب داد و این دروازه‌بان عملکرد خوبی را ارائه داده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از پافشاری کی‌روش برای دعوت نکردن رحمتی این درس را گرفت که باید جلوی بازیکن سالاری را گرفت، گفت: فوتبال اصول و قواعدی دارد و اگر در تیم نظم و انضباط حاکم نباشد، مشکلاتی ایجاد می‌شود. ماجرای رحمتی هم در این چارچوب معنا دارد و کی‌روش از این زاویه درباره او تصمیم گرفت.

دروازه‌بان سابق تیم ملی در پایان با ابراز امیدواری از موفقیت ایران برابر بوسنی عنوان کرد: نسبت به بازی با بوسنی ناامید نیستیم. این بازی سخت‌ترین بازی ما خواهد بود و علاوه بر متفکرانه بازی کردن باید محتاط باشیم تا انشاءالله به مرحله بعدی صعود کنیم.

انتهای پیام

کد N351800

وبگردی