آفتاب
همگام با جام جهانی 2014 برزیل؛

بررسی احتمالات صعود ایران در بازی آخر/ شکست بوسنی با دو گل!

بررسی احتمالات صعود ایران در بازی آخر/ شکست بوسنی با دو گل!

ایران برای صعود باید تحت هر شرایطی بوسنی را شکست دهد آن هم با اختلاف دو گل در غیر این صورت نمی‌تواند راهی دور بعد شود.

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به دور بعد جام جهانی باید حتما در دیدار آخر مقابل بوسنی به پیروزی دست پیدا کند.

به گزارش ایلنا، شاگردان کی‌روش پس از عملکرد فوق‌ العاده‌ای که برابر آرژانتین داشتند حالا به سه امتیاز روز پایانی برابر بوسنی نیاز دارند تا بتوانند برای نخستین بار در تاریخ حضور در مرحله یک هشتم نهایی را تجربه کنند. هرچند اگر اندکی خوش‌شانس‌تر بودند این اتفاق می‌توانست با تساوی در روز پایانی نیز رخ دهد اما با شرایطی که تا اینجا کار رقم خورده و گلی که بوسنی توانست به آرژانتین بزند، ایران مستقل از نتایجی که در بازی‌های دیگر رخ می‌دهد، باید فقط به فکر سه امتیاز دیدار پایانی باشد.

تیم‌های بوسنی و نیجریه دومین دیدار خود را برگزار می‌کنند اما نتیجه این بازی هرچه که باشد تاثیری در وضعیت ایران ندارد. در صورت پیروزی بوسنی این تیم سه امتیازی شده و تساوی در روز پایانی برای ایران باعث می‌شود آرژانتین و بوسنی با حداقل 6 و 4 امتیاز صعود کنند. در صورت برد نیجریه برابر بوسنی نماینده آفریقا 4 امتیازی خواهد شد و به این ترتیب باز هم تساوی سودی برای ایران نخواهد داشت. در این شرایط نیجریه و آرژانتین هستند که به دور بعد صعود می‌کنند.

اما در صورت تساوی تیم‌های بوسنی و نیجریه کار به روز پایانی کشیده می‌شود، امتیاز گرفتن نیجریه در بازی آرژانتین که منجر به حذف ایران می‌شود. در صورت شکست نیجریه در دیدار آخر برابر آرژانتین و تساوی ایران و بوسنی سه تیم دو امتیازی وجود خواهد داشت که طبق قوانین فیفا بازی رودررو اهمیت دارد. با توجه تساوی در بازی‌های رودررو کار به تفاضل گل خواهد کشید که در این مورد نیز ایران و بوسنی شرایط یکسانی دارند. ملاک بعدی گل زده بیشتر است که در این ملاک، بوسنی نسبت به ایران برتری دارد چرا که توانسته یک بار دروازه آرژانتین را باز کند. به این ترتیب ایران باز هم نمی‌تواند با مساوی صعود کند.

به این ترتیب ایران برای صعود باید تحت هر شرایطی بوسنی را شکست دهد در غیر این صورت نمی‌تواند راهی دور بعد شود.

کد N351772

وبگردی