آفتاب
جهانگیری:

تثبیت قیمت ها به شکل دستوری با روحیه دولت سازگار نیست

تثبیت قیمت ها به شکل دستوری با روحیه دولت سازگار نیست

تهران- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری با بیان این که دولت هیچ مصوبه ای برای تثبیت قیمت ها نداشته است، گفت: تثبیت قیمت ها به شکل دستوری با روحیه دولت تدبیر و امید سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «اسحاق جهانگیری» زوز یکشنبه در حاشیه همایش روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران افزود: در تصمیم گیری های دولت این موضوع که به شکل سرکوب، قیمت ها را ثابت نگاه دارد، وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مقطعی که می خواستیم هدفمندی یارانه ها را عملیاتی کنیم از بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی خواستیم چنان که تصمیمی برای افزایش قیمت ها دارند آن را به زمان دیگری موکول کنند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین درباره مبارزه با فساد اقتصادی اظهار داشت: گلوگاه های منجر به فساد در هر دستگاهی شناسایی شده است و به دنبال آن هستیم تا این گلوگاه ها برطرف شود.

جهانگیری یادآور شد: با هماهنگی قوه قضاییه به صورت جدی به دنبال برخورد با فسادهای اقتصاید عمده هستیم که اصلی ترین آن فردی است که به دلیل اخذ بیش از هشت تا 9 هزار میلیارد تومان از منابع کشور دستگیر شده است.

وی با تاکید بر این که تا این زمان همکاری خوبی بین دستگاه اجرایی و قوه قضاییه وجود داشته است، افزود: هر سوال، ابهام و یا سندی که مورد نیاز قوه قضاییه بوده در اختیار آنها قرار داده شده است و در این راستا وزارت نفت یا بانک مرکزی هم همکاری خوبی داشته است تا بتوانیم منابع را از دست این فرد خارج کرده و به بیت المال بازگردانیم.

معاون اول رییس جمهوری همچنین یادآور شد: جلساتی برای مبارزه با فساد به صورت مرتب با حضور نمایندگان سه قوه تشکیل می شود.

جهانگیری یادآور شد: وظیفه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مربوطه برای مبارزه با فساد است.

سیام (3) ** 1429 ** ل.ا**1336
کد N351728

وبگردی