آفتاب
هشتمین گردهمایی بین‌ا‌لمللی اتحاد دانشجویان جهان اسلام

مصطفوی: تیم مذاکره‌کننده بر مبنای اخلاق اسلامی بر مواضعش ایستاده است

مصطفوی: تیم مذاکره‌کننده بر مبنای اخلاق اسلامی بر مواضعش ایستاده است

یک عضو شورای روابط خارجی گفت: تیم مذاکره‌کننده ما به خاطر اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و پایبندی به مبنای اخلاق اسلامی است که همچنان بر مواضع خود در مذاکرات ایستاده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمهدی مصطفوی که صبح امروز در هشتمین گردهمایی بین‌ا‌لمللی اتحاد دانشجویان جهان اسلام در دانشگاه تربیت مدرس حضور داشت، با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی و عقلانیت در جوامع اسلامی، گفت: کشورها و حکومت‌هایی که عقل را کنار گذاشته و می‌خواهند با احساسات حکومت کنند قطعا موفق به تشکیل جریان یا حکومت اسلامی نخواهند شد چرا که دین مبین اسلام بر مبنای علم و اخلاق بنیان گذاشته شده است.

وی با اشاره به وقایع اخیر و ناآرامی‌ها در مصر، خاطرنشان کرد: اگر برادران مسلمان ما در مصر به ارزش‌های اسلامی اعتماد داشته و آن را دنبال می‌کردند امروز در اهداف خود شکست نمی‌خورده و دل دوستداران‌شان را نمی‌لرزاندند.

وی گفت: خوشبختانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما با تکیه بر ارزش‌های اسلامی در مذاکرات بر سر مواضع خود ایستاده‌اند و به امید خدا همین اعتقادشان هم به آنها کمک کرده و پیروز خواهند شد.

مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های جریان‌های تکفیری در منطقه، افزود: متاسفانه امروز دشمنان ما از برخی ضعف‌ها که در میان امت اسلامی ایجاد شده است سوء استفاده می‌کنند و یکی از مهم‌ترین این ضعف‌ها را می‌توان کنار گذاشتن تفکر عقلانی و وحدت امت اسلامی دانست.

وی ادامه داد: برخی از گروه‌ها که به عنوان عامل قدرت‌های بزرگ جهانی و صهیونیسم در منطقه و در میان گروه‌های تکفیری فعالیت می‌کنند تنها به دنبال از میان بردن امت‌های اسلامی بوده و خواهان پیاده کردن سیاست‌های استکبار در میان کشورهای اسلامی هستند.

این عضو شورای روابط خارجی با اظهار تاسف از اینکه دشمنان اسلام برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی برخی از مهره‌های خود را از میان مردم همین کشورها انتخاب می‌کنند، گفت: جای تاسف دارد که برخی از امت اسلامی با کنار گذاشتن اعتقادات و عقلانیت تن به تندروی داده و مهره دشمنان اسلام می‌شوند.

مصطفوی در پایان با ابراز خرسندی از گسترش بیداری اسلامی در میان جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی باعث افزایش اعتماد به نفس و اقتدار جوانان در سراسر جهان شد و امید می‌رود تا ملت‌های مسلمان نیز با در پیش گرفتن عقلانیت، کنار گذاشتن تندروی‌ها و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی به استقرار وحدت در میان مسلمانان کمک کنند.

انتهای پیام

کد N351640

وبگردی