آفتاب
همگام با جام جهانی 2014 برزیل؛

نصیرزاده: داور صربستانی شلخته بود/ او باید از جام جهانی اخراج شود

نصیرزاده: داور صربستانی شلخته بود/ او باید از جام جهانی اخراج شود

فیفا باید مازیچ را به خاطر قضاوت ضعیفش در بازی ایران مقابل آرژانتین از جام‌ جهانی اخراج کند.

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است داور بازی ایران مقابل آرژانتین نمایش بسیار ضعیفی داشت.

به گزارش ایلنا، هوشنگ نصیرزاده، درباره قضاوت میلوراد مازیچ در بازی ایران مقابل آرژانتین اظهار کرد: از ابتدا که مازیچ را برای داوری بازی ایران مقابل آرژانتین انتخاب کردند، به خاطر نمایش ضعیفش در دیدار آلمان مقابل پرتغال به انتخابش خوش‌بین نبودم. او هم در بازی آلمان مقابل پرتغال و هم در بازی ایران مقابل آرژانتین بارها با جاگیری‌های اشتباه‌ خودش را در مسیر توپ قرار می‌داد. در دقایق ۱۸ و ۷۴ در حالی که توپ به او برخورد کرد، به صورت پاس در اختیار بازیکنان آرژانتین قرار گرفت.

وی همچنین افزود: در دقیقه‌ ۳۵ بازی نیز وقتی سرخیو آگرو پرچم کرنر را از جا در آورد باید به او کارت زرد نشان می‌داد اما این کار را نکرد و خودش رفت و پرچم کرنر را در جایش قرار داد.

نصیرزاده تصریح کرد: در دقیقه‌ ۵۴ نیز مجددا دچار یک تصمیم اشتباه شد و خطای مدافع آرژانتینی روی دژاگه در محوطه جریمه ندید. مدافع آرژانتین به وضوح هر دو پای دژاگه را مورد هدف قرار داد و او را سرنگون کرد. بنابر این داور بازی باید یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره مجدد به برخورد های پی در پی توپ با داور مسابقه گفت: این برخوردها نشان می‌داد که یک داور صربستانی یک داور شلخته است و نباید برای این بازی انتخاب می‌شد. در جام‌های قبلی زمانی که برگر، داور سوئیسی به دلیل این که در جاگیری‌ها اشتباه می‌کرد، فیفا او را از جام جهانی اخراج کرد. بنابراین فیفا باید مازیچ را به خاطر قضاوت ضعیفش در بازی ایران مقابل آرژانتین از جام‌جهانی اخراج کند.

نصیرزاده در پایان در پاسخ به این سوال که در صورتی که ایران با نتیجه‌ یک بر صفر مقابل بوسنی و هرزگوین به پیروزی برسد و نیجریه نیز یک بر صفر برابر آرژانتین شکست بخورد همه چیز برای ایران و نیجریه مساوی خواهد شد. در این صورت چه تیمی به مرحله بعد صعود خواهد کرد، گفت: طبق ماده ۴۱ آیین‌نامه مسابقات فیفا ابتدا به امتیاز تیم‌ها و سپس به تفاضل گل و بعد از آن به گل‌های زده بیشتر را مورد محاسبه قرار می‌دهد و اگر همه چیز برابر بود، کمیته‌ مسابقات بین تیم‌ها قرعه‌کشی خواهد کرد.

 

کد N351601

وبگردی