آفتاب
جراح و متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

زایمان طبیعی دارای عوارض جنینی و مادری کمتری است

زایمان طبیعی دارای عوارض جنینی و مادری کمتری است

یمان طبیعی در مقایسه با سزارین دارای عوارض جنینی و مادری کمتری بوده و برای سلامت مادر و نوزاد مناسب‌تر می‌باشد.

زایمان طبیعی در مقایسه با سزارین دارای عوارض جنینی و مادری کمتری بوده و برای سلامت مادر و نوزاد مناسب تر می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، جراح و متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای بسته خدمتی رایگان شدن زایمان طبیعی در برنامه نظام سلامت اظهار امیدواری کرد: اجرای این بسته خدمتی ضمن افزایش زایمان طبیعی، زمینه ساز فرهنگ سازی در این راستا باشد.

دکتر زهرا عباسی مقدم گفت: درکشور ما در چند سال گذشته به دلیل عدم آگاهی مادران نسبت به مزیت های زایمان طبیعی و ترس و اضطراب القا شده از طرف افراد ناآگاه در اطرافیان و خانواده میزان سزارین زیاد شده و این مسئله در دراز مدت باعث ایجاد عوارض غیر قابل برگشت در سلامت و اقتصاد جامعه می شود.

وی، با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر مادر و نوزاد در سزارین به دلیل خطر ایجاد جفت سر راهی و چسبندگی جفت در سزارین بیشتر از زایمان طبیعی است، افزود: خونریزی، عفونت و ایجاد زجر تنفسی بعد از تولد در زایمان طبیعی کمتر می‌باشد.

دکتر عباسی مقدم، با اشاره به روش های بیهوشی و عوارض مربوط در سزارین تصریح کرد: خطر عفونت رحمی و زخم جراحی در سزارین بیشتر است.

جراح و متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، برقراری ارتباط زودتر نوزاد با مادر و شروع تغذیه با شیر مادر را از دیگر مزیت های زایمان طبیعی عنوان کرد.

وی، با تاکید بر لزوم ایجاد آگاهی و ترویج زایمان طبیعی توسط مسئولین مربوطه، ماماها و پزشکان اظهار امیدواری کرد: ترویج زایمان طبیعی که یکی از اهداف دولت در نظام سلامت است روز به روز گسترش یابد.

زایمان طبیعی در مقایسه با سزارین دارای عوارض جنینی و مادری کمتری بوده و برای سلامت مادر و نوزاد مناسب تر می‌باشد.

کد N351525

وبگردی