آفتاب
روزنامه تشرین خبر داد:

بحران خاموش در روابط امارات و عربستان به علت اختلافات درباره سوریه

بحران خاموش در روابط امارات و عربستان به علت اختلافات درباره سوریه

یک روزنامه سوری امروز در گزارشی از بحران خاموش میان امارات و عربستان سعودی به علت اختلافات آنها درباره تعامل با موضوع تحولات سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوری تشرین امروز در گزارشی به بحران خاموش در روابط امارات و عربستان سعودی به دلیل تفاوت دیدگاه مقامات این دو کشور درباره بحران سوریه خبر داد.

بنابراین گزارش، اختلافات میان امارات و عربستان در موضوع سوریه بسیار جدی است و این شکافها پس از برکناری "بندر بن سطان" از ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان که همپیمان نزدیک مقامات اماراتی محسوب می شد، بیشتر شده است.

بر این اساس، رئیس امارات متحده عربی از برکناری دوستان و همپیمانان نزدیک این کشور که در سمتهای کلیدی عربستان بودند ناخرسند است و معتقد است پس از برکناری بندر بن سلطان و برادرش سلمان به علاوه برخی دیگر از نزدیکان آنها، دیگر هیچ دوست واقعی در عربستان ندارد. شیخ زاید معتقد است که با برکناری این شخصیتها دیگر همپیمان نزدیکی در دربار سعودی ندارد.

از سوی دیگر، اظهارات چند سال پیش ولیعهد ابوظبی علیه "نایف بن عبدالعزیز" پدر "محمد بن نایف" وزیر کشور فعلی عربستان سعودی از دیگر دلایل بحران تصاعدی در روابط ابوظبی و ریاض است.

این روزنامه سوری همچنین تحریمهای اخیر علیه شرکتهای روسی که باعث انتقال سرمایه های این شرکتها از مسکو به ابوظبی برای فرار از تحریمها شده است، را یکی دیگر از دلایل تیرگی در روابط دو کشور اعلام کرده است.

کد N351464

وبگردی