آفتاب

جلالی: ایران و کره جنوبی برای تشکیل اتحادیه مراکز پژوهشی پارلمان های جهان مصمم هستند

جلالی: ایران و کره جنوبی برای تشکیل اتحادیه مراکز پژوهشی پارلمان های جهان مصمم هستند

تهران – ایرنا- رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی برای تشکیل اتحادیه مراکز پژوهشی پارلمان های جهان به توافق رسیده و در این راستا تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «کاظم جلالی» در سمینار مشترک همکاری های پژوهشی میان مراکز پژوهشی – پارلمانی ایران و کره جنوبی که امروز - یکشنبه - در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: رییس مرکز پژوهش های کره جنوبی زحمات زیادی را برای گردهمایی مراکز پژوهش های کشورهای مختلف متحمل شده اند.

وی افزود: آخرین سمینار در این راستا که سمینار چهارم مراکز پژوهشی کشورهای مختلف بود با میزبانی کره جنوبی به خوبی برگزار شد.

وی با اشاره به نشست روز گذشته مراکز پژوهشی -پارلمانی دو کشور خاطرنشان کرد: ما مذاکرات بسیار مفیدی را روز گذشته با این هیات داشتیم و تلاش مان تشکیل اتحادیه مراکز پژوهشی پارلمان های جهان است و در این راستا به توافق رسیده ایم که این کار را به شکل مشترک انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نقش مراکز پژوهشی پارلمان های دنیا به دلیل پیچیدگی های قوانین ضروری است و کشورهای مختلف نیازمند استفاده از تجربیات یکدیگر هستند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 20 سال از تاسیس مرکز پژوهش های ایران می گذرد، گفت: این مرکز در امر پژوهش پارلمانی پیش گام است کما اینکه کشور ما از نظر داشتن پارلمان به سن 108 سالگی رسیده است و با انقلاب اسلامی در این کشور دموکراسی نهادینه شده است.

وی ادامه داد: ما امروز در این سمینار توافق نامه مشترک همکاری میان مجالس دو کشور امضا خواهیم کرد و امیدواریم مشاوره ها و رایزنی های مان زمینه تاسیس اتحادیه مراکز پژوهشی پارلمان های جهان را فراهم کند و به زودی این اتحادیه شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: با تشکیل این اتحادیه عملا گامی برای نهادینه کردن مردم سالاری برداشته ایم و اینگونه پارلمان های کشورهای مختلف دنیا از تجربیات هم استفاده می کنند.

در ادامه هیون ووک کوه رییس مرکز پژوهش های مجلس کره جنوبی در این دیدار گفت: امروز ما در این سمینار توانسته ایم موضوعات مشترک و مورد علاقه خود را به طرف ایرانی معرفی کنیم.

وی گفت: در دنیای بین الملل موضوع سیاست گذاری و قانون گذاری مجالس بسیار مهم است و ما می توانیم از تجربیات یکدیگر در زمینه تحقیقات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کره جنوبی و ایران از نظر جغرافیایی فاصله زیادی دارند ولی رابطه این دو کشور خوب است همانطور که ما خیابانی به نام تهران در کره جنوبی و شما خیابانی به نام سئول در تهران دارید.

سیام (3) ** 9121** ل.ا ** 1418
کد N351421

وبگردی