آفتاب

تظاهرات علیه اردوغان در فرانسه

تظاهرات علیه اردوغان در فرانسه

همزمان با سفر نخست‌وزیر ترکیه به فرانسه پیش از حضور احتمالی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، صدها تن علیه وی در شهر لیون دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان‌دهندگان گفتند: حدود یک هزار تن در این تظاهرات که توسط گروه‌های اقلیت و حامی دموکراسی در نزدیکی دفتر دولت محلی برگزار شده، شرکت داشتند؛ جایی که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه با مقام‌های منطقه‌ای دیدار کرد.

این در حالی است که پلیس لیون اعلام کرد، حدود 500 معترض در این رویداد شرکت داشتند.

مهمت دمرباش، رئیس مرکز فرهنگی محلی برای جامعه علوی‌ها در لیون گفت: دولت اردوغان دیکتاتور است. دولت آنکارا با سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات صلاح‌آمیز و اقلیت‌ها، دموکراسی را تحقیر می‌کند. عادی نیست که او به فرانسه که کشور حقوق بشر است، بیاید.

اردوغان پیش از حضور احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری اوت سال جاری میلادی ترکیه در حال سفر به کشورهای اروپایی است که شهروندان ترکیه‌ای بسیاری در آن‌ها زندگی می‌کنند.

اردوغان هنگامی‌که در چند روز گذشته به اتریش سفر کرده بود با تظاهرات 10 هزار نفره معترضان در وین مواجه شد.

اردوغان در داخل ترکیه به گرایش‌های دیکتاتوری متهم شده اما همچنان انتظار می‌رود که پیروز انتخابات ریاست جمهوری کشورش باشد. اردوغان قرار است با اعضای جامعه ترکیه در لیون دیدار کند.

انتهای پیام

کد N351413

وبگردی