آفتاب

مجلس با فوریت طرح افزایش حدود وظایف کمیسیون اجتماعی مخالفت کرد

مجلس با فوریت طرح افزایش حدود وظایف کمیسیون اجتماعی مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، با یک فوریت طرح افزایش حدود وظایف کمیسیون اجتماعی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان بررسی یک فوریتی طرح اصلاح مواد 51 و 56 آیین‌نامه داخلی مجلس، ایرج عبدی که به عنوان طراح این طرح سخن می‌گفت، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصویب مجلس تشکیل شد و اخیرا شرح وظایف این وزارتخانه به صورت لایحه از سوی دولت ارائه و جزئیات آن در کمیسیون اجتماعی مجلس مدون شده که ان‌شاءالله برای تصویب به صحن علنی مجلس می‌آید.

وی افزود: با تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی زیرمجموعه‌هایی که پیش از این زیر نظر وزارت بهداشت بودند به وزارت رفاه ملحق شدند لذا ما در این طرح می‌خواهیم حوزه‌های مربوط به امداد، بهزیستی، تامین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی که تا پیش از این در حدود وظایف کمیسیون بهداشت بوده به حدود وظایف کمیسیون اجتماعی اضافه شود.

عبدی از نمایندگان خواست به یک فوریت این طرح رای دهند تا آیین‌نامه مجلس نیز برابر شرح وظایف وزارت رفاه اصلاح شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه با 68 رای موافق، 63 رای مخالف و 19 رای ممتنع با یک فوریت این طرح مخالفت کردند و بنابراین با اضافه شدن حوزه‌های امداد، بهزیستی، تامین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی ذیل حدود وظایف کمیسیون اجتماعی مجلس موافقت نشد.

محمدرضا باهنر که اداره بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، در همین رابطه گفت که با توجه به مخالفت مجلس با بررسی فوریتی، این طرح به صورت عادی اعلام وصول می‌شود و در کمیسیون مربوط به آن رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N351395

وبگردی