آفتاب
رئیس جمهور در کنگره بین المللی سبط النبی:

نرمش قهرمانانه سخت تر از جهاد قهرمانانه است/ هشدار به کشورهای اسلامی حامی تروریست ها

نرمش قهرمانانه سخت تر از جهاد قهرمانانه است/ هشدار به کشورهای اسلامی حامی تروریست ها

رئیس جمهور کشورمان با بیان این که صهیونیست ها به وضوح پشت گروه های تروریستی امروز در جهان اسلام هستند در توصیه هایی به کشورهای اسلامی حامی تروریسم گفت: به کشورهایی با دلارهای نفتی شان از تروریست ها حمایت می کنند می گوییم که فردا نوبت شما است، پس دست از کشتار مسلمانان بکشید.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی سبط النبی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر اینکه نرمش قهرمانانه سخت تر از جهاد قهرمانانه است با اشاره به صلح امام حسن گفت: امام حسن(ع) این قهرمانی و شجاعت را برگزید و انتخاب کرد.

وی ادامه داد: همه ما مسلمانان ضمن احترام به اهل بیت پیامبر برای امیرالمومنین(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسین(ع) و امام حسن(ع) ویژگی خاصی قائل هستیم چون در کنار پیامبر بودند و مستقیم از پیامبر بهره جستند. گرچه کلهم نورالواحد.

وی با بیان این که امروز نیازمند آن هستیم که راه امام حسن(ع) را ادامه دهیم گفت: ما باید امروز از راه امام حسن(ع) راه وحدت او و راه صلح و ثبات در جهان اسلام بیشتر بهره بجوییم.

رئیس جمهور با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: در آستانه ماه عبادت هستیم و شما ببینید در دنیای اسلام چه می گذرد. وحوشی که بر خون مسلمانان تشنه هستند و کودکانشان را سر می برند و دخترانشان را به عنوان برده می ربایند.

صهیونیست ها به وضوح پشت پرده کشتار مسلمین هستند

وی ادامه داد: این وحوش حرمت هیچ پیامبر و عالمی را نگه نمی دارند و خود را به عنوان جهادی و اجرا کننده قرآن و اسلام می خوانند. چه درد و مصیبت بزرگی. روز غم برای مسلمانان و روز شادی برای صهیونیست هایی که به وضوح پشت این حرکت هستند.

روحانی تصریح کرد: امروز مسلمانان را به جان هم انداختند و از کنار آنها صهیونیست ها لذت می برند و در این وادی هر روز بر مردم غزه می تازند و مردم را زیر کشتار وحشیانه خود قرار می دهند و وضعیتی به وجود آورده اند که هیچکس به فکر قدس و فلسطینیان بی گناه نباشد.

وی تروریستها را پیر شیطان نامید و گفت: آنها بر پرچم خود کلمه لا الله الا الله نوشته اند اما معبودشان الله نیست بلکه شیطان است و ببینید چه کشتاری در دنیای اسلام راه انداختند و امروز ما از هر زمان دیگری بیشتر نیازمند وحدت در جهان اسلام هستیم.

نیازمندیم که پرچم صلح حسنی به اهتزاز درآید

رئیس جمهور با تاکید بر این که امروز باید پرچم صلح حسنی به اهتزاز در آید گفت: ما باید به حرمت زاده رمضان که برای وحدت مسلمانان محنت ها را به جان خرید که زخم زبان از زخم شمشیر برنده تر و دردناک تر بود اما امام حسن(ع) آن را تحمل کرد.

علمای شیعه و سنی باید حرکت فرامذهبی در دنیای اسلام راه بیاندازند

وی با تاکید بر این که ما امروز نیازمند به یک حرکت فرامذهبی در دنیای اسلام هستیم گفت: باید امروز همه علما، اندیشمندان، احزاب، گروه های اسلامی، سازمانهای مردم نهاد اسلامی به ویژه علمای بزرگ اهل سنت و شیعه یک حرکت فرامذهبی در دنیای اسلام در برابر توحش، خشونت و آدمکشی به راه بیاندازند و باید کاری کنیم که ندای صلح و وحدت بر ندای افراط و تفریط پیشی گیرد.

روحانی بیان داشت: باید کاری کنیم که فریاد همبستگی مسلمانان در سراسر دنیای اسلام بر صدای خشونت طلبان تفوق گیرد. آنها که به دنبال خشونت فکری، فرهنگی و هم خشونت عملی هستند باید در برابر این افراط و خشونت بایستیم.

کشورهای اسلامی که با دلارهای نفتی شان به تروریست ها کمک می کنند می گوییم که فردا نوبت شماست

وی خطاب به کشورهای اسلامی ادامه داد: از همه کشورهای اسلامی و از آنهایی که متاسفانه با پولشان و با دلارهای نفتی شان به تروریست ها کمک می کنند به آنها می گوییم و تاکید می کنیم تا بدانند که فردا نوبت آنها است فکر نکنید این وحشیان و تروریست ها را به جان دیگران انداخته اید، فردا نوبت شما فرا خواهد رسید. پس از مسلمان کشی دست بکشید.

رئیس جمهور با تاکید بر این که بین شیعه و سنی در دنیای اسلام تفرقه وجود ندارد، گفت: شیعه و سنی برادر یکدیگر هستند و سالها و قرنها در ایران، عراق، شمال آفریقا و خلیج فارس در کنار هم با برادری و اخوت زندگی کردند چرا به ناحق همزیستی مسالمت آمیزی که میان آنان است و این الفت و برادری را خداوند به ما هدیه کرده بود می خواهید نابود کنید. چرا می خواهد صهیونیست ها شبها خواب راحت داشته باشند و زنان و بچه های مسلمان از ترس ترور و خشونت خانه ها را رها کنند و زیر چادرها و سرمای زمستان و امروز در گرمای تابستان باشند.

وی با توصیه بر این که بیایید همه مسلمان با یک صدا صلح رمضانی را فریاد بزنیم خاطرنشان کرد: به حرمت زاده رمضان و به نام ماه رمضان که ماه تقوا و نزول قرآن است بیایید در کنار هم قرار گیریم، تروریست ها را منزوی کنیم و دست وحدت و اتحاد به یکدیگر دهیم..

ادامه دارد...

 

کد N351366

وبگردی