آفتاب

پخش تلویزیونی جام‌جهانی و رکوردهایی که خلق شدند

پخش تلویزیونی جام‌جهانی و رکوردهایی که خلق شدند

تب فوتبال در حالی در سراسر جهان همه گیر شده است که پخش تلویزیونی بازی‌های جام جهانی 2014 برزیل توانسته رکوردهایی را از لحاظ میزان مخاطب ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام فیفا، پخش تلویزیونی دور اول رقابت‌های جام‌جهانی برزیل توانست از حیث میزان مخاطب در برزیل‌، ژاپن‌، آلمان،‌ انگلیس،‌ آرژانتین‌، فرانسه،‌ هلند،‌ کرواسی‌ و حتی ایالات متحده رکوردشکنی کند.

بنابر اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، 43 میلیون نفر بازی افتتاحیه میان برزیل و کرواسی را از شبکه تلویزیونی «گلوب» برزیل تماشا کردند که تا کنون پرمخاطب‌ترین رویداد ورزشی تلویزیونی در سال 2014 است.

همچنین 11 میلیون نفر نیز بازی میان آمریکا و غنا را از شبکه تلویزیونی ESPN تماشا کردند که رکورد بیشترین مخاطب تلویزیونی این شبکه را در جام جهانی شکست.

بازی ایتالیا و انگلیس در دور نخست رقابت‌های گروهی جام جهانی 2014 برزیل نیز توانست بیش از 14 میلیون نفر از شبکه بی‌بی‌سی 1 ‌حدود 12.5 میلیون نفر از شبکه «RAI 1» جذب کند که تاکنون بیشترین تعداد مخاطب این دو شبکه تلویزیونی در سال 2014 است.

از دیگر رکوردهای جالبی که پخش تلویزیونی رقابت‌های جام جهانی امسال ثبت کرده می‌توان به بازی میان انگلیس و اروگوئه اشاره کرد که 20.29 میلیون مخاطب انگلیسی را پای تلویزیون نشاند که پس از المپیک سال 2012 لندن بیشترین تعداد مخاطب تلویزیونی انگلیس را به نام خود ثبت کرد.

همچنین مسابقه میان فرانسه و سوئیس که با نتیجه 5 بر 2 به سود فرانسه به پایان رسید رکورد بیشترین مخاطب تلویزیون فرانسه را از زمان زین‌الدین زیدان شکست.

بنابر اعلام فیفا، شبکه IF1 که مسابقه میان فرانسه و سوئیس را پخش کرد 16.7 میلیون نفر مخاطب داشت که پس از بازی فینال جام جهانی 2006 میان ایتالیا و فرانسه که 22 میلیون نفر مخاطب تلویزیونی داشت بیشترین مخاطب را به نام خود ثبت کرد.

انتهای پیام

کد N351365

وبگردی