آفتاب

رئیس‌جمهور: نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است

رئیس‌جمهور: نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "افراط‌ طلبان و خشونت‌طلبان حتی در کنار پیامبر (ص) و امام نمی‌توانستند راه مدارا را درک کنند و به آن پایبند باشند"، گفت: نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم گشایش کنگره بین‌المللی سبط‌النبی در تکریم امام حسن مجتبی(ع)، با بیان اینکه "مدارا کردن و سخن گفتن با لحنی ملایم به آن معنا نیست که حقی زیر پا گذاشته می‌شود"، اظهار کرد: سکوت در برخی موارد به آن معنا نیست که فردی در برابر راه ناحق تسلیم شده باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: زیباترین تعبیر درباره صلح امام حسن (ع) بوسیله مقام معظم رهبری مطرح شده است و ایشان صلح امام(ع) را شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ نامیده‌اند. رهبری چند سال قبل از پیروزی انقلاب کتاب صلح امام حسن(ع) نوشته شیخ رازی آل‌یاسین را ترجمه کردند و در آنجا تعبیر شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ را برای صلح امام حسن(ع) به کار بردند.
به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است و امام حسن (ع) این شجاعت و قهرمانی را برگزید.
روحانی در ادامه با بیان اینکه "امروز نیازمند آنیم که از راه امام حسن مجتبی(ع) و راه وحدت او و راه صلح و ثبات او در جهان اسلام بیشتر بهره بجوییم"، افزود: ما اکنون در آستانه ماه رمضان هستیم و شما بینید که در دنیای اسلام چه می‌گذرد. وحوشی که به خون مسلمانان تشنه هستند و به کودکان و زنان هم رحم نمی‌کنند، امروز خود را به عنوان جهادی و اجرا کننده اسلام می‌خوانند.
وی با انتقاد شدید از حوادث خشونت‌بار منطقه، بر لزوم وحدت مسلمانان علیه خشونت و افراط، اظهار کرد: این روزها روز غم برای مسلمانان و متأسفانه روز شادی برای صهیونیست‌هایی است که پشت این به وضوح حرکت‌ها هستند.

/212 212

کد N351239

وبگردی