آفتاب
کنگره سبط النبی(ع)

اختری: امام حسن(ع) تمام جایگاه و موقعیتش را برای حفظ اسلام داد

اختری: امام حسن(ع) تمام جایگاه و موقعیتش را برای حفظ اسلام داد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در کنگره سبط النبی، پیچیدگی‌های زمان امام حسن(ع) را با موضوعات مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری در افتتاحیه کنگره بین‌المللی سبط النبی که در سالن اجلاس سران با حضور رئیس‌جمهور و مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما به رهبری امام خمینی آثار و برکات زیادی برای جهانیان به همراه داشته است. این انقلاب یک حرکت بزرگ در جهان اسلام به وجود آورد که امروز هم شاهد این حرکت‌های بزرگ هستیم.

وی یادآور شد: در سالی که رهبر خردمند و فرزانه، حضرت امام خامنه‌ای آن را به نام سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی، نامگذاری کرده‌اند، این همایش علمی و بین‌المللی را برگزار کرده‌ایم و درصدد شناساندن و شناخت ابعاد مختلف زندگی امام حسن مجتبی هستیم و خدا را شکر می‌کنیم که در این سال این توفیق را پیدا کردیم که این همایش را با این عظمت برگزار کنیم.

دبیرکنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) گفت: در این همایش بیش از 130 مقاله از داخل و خارج به دست ما رسیده است که این مقاله‌ها زندگی سیاسی، اجتماعی،‌ تاریخی و ابهامات زندگی حضرت را مورد بررسی قرار می‌دهند و با ارائه این مقالات درصدد آنیم که پیچیدگی‌های زمان امام را با موضوعات مختلف مورد بررسی قرار دهیم و به بحث و گفت‌وگو بنشینیم.

اختری خاطرنشان کرد: در این همایش 5 کمیسیون برگزار می‌شود که در این کمیسیون‌ها مسائل زندگی امام مجتبی(ع) را در مراحل مختلف بررسی می‌کنیم. فراموش نکنیم که در زمان امام حسن مجتبی(ع) بود که خط اسلام ناب و غیرناب به وجود آمد و بنی امیه و یزید و به خصوص معاویه حرکات خود را برای ترویج اسلام غیرناب شروع کردند و این امام حسن(ع) بود که تمام جایگاه و موقعیت خود را به این امر اختصاص داد که اسلام ناب را حفظ کند و در جهان امروز ما شاهد این هستیم که با خطی که امام حسن(ع) گذاشت اسلام ناب همچنان پابرجا است.

وی گفت: از 33 کشور در این امر فرهنگی ما را کمک کرده‌اند و این همایش با همکاری‌های مجموعه‌های مختلفی از داخل و خارج برگزار شده است که از جمله آنها دفتر ریاست جمهوری،‌ وزارت امور خارجه،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ستاد اقامه نماز جمعه کشور، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،‌ سازمان اوقاف و امور خیریه، دبیرخانه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، جامعةالمصطفی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) این همایش را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری از سایت "ویکی شیعه" به عنوان یکی از دایرةالمعارف‌های شیعه رونمایی می‌شود که این محصول فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت است که می‌تواند کمک زیادی به ترویج شناخت اهل بیت داشته باشد.

انتهای پیام

کد N351173

وبگردی