آفتاب
معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه:

معارف قرآنی بازگوکننده بهترین شیوه‌های تبلیغ است

معارف قرآنی بازگوکننده بهترین شیوه‌های تبلیغ است

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: قرآن کریم بهترین شیوه‌های تبلیغ دین را با زبانی رسا بیان کرده است که می‌تواند الگو برای مبلغان باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: قرآن کریم بهترین شیوه‌های تبلیغ دین را با زبانی رسا بیان کرده است که می‌تواند الگو برای مبلغان باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام سعید روستا آزاد در همایش مبلغان اعزامی به زندان‎های سراسر کشور شیوه تبلیغ قرآن را بهترین شیوه برای جذب مخاطب دانست و گفت: قرآن کریم حتی به حضرت موسی برای دعوت فرعون به سوی خدا تعبیر «قول لین» را به کار می‌برد که نشان از جامعیت تبلیغ در لسان قرآن دارد.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب روش‎های مناسب تبلیغی مناسب افزود: مبلغانی که به زندان‎های کشور می‎روند شرایط خاصی را تجربه می‎کنند و باید برای این محیط برنامه خاصی نیز داشته باشند.

روستا آزاد تصریح کرد: تبلیغ در زندان‎ها و مراکزی خاص از این قبیل نیازمند توجه به شرایط خاص و ضوابط تبلیغی، روحیه مخاطب و مشکلات آن و زمینه پذیرش دارد.

معاون تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم اظهار کرد: در این گونه فضاها به نظر می‎رسد که فعالیت‎های روانشناسی و عاطفی بسیار بیشتر از رویکرد علمی جواب می‎دهد.

وی گفت: دلیل این امر هم آن است، وقتی کسی مدت‎ها به دلیل یک جرم در زندان باشد قطعا در نگاه او به جامعه تفاوت‎های اساسی وجود دارد و قطعا از مشکلات روحی رنج می‎برد که طلاب باید در این رابطه بیشتر به این حوزه توجه کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: از دیگر سوی ممکن است این زندانی به دلیل حکمی که از یک فرد روحانی دریافت کرده است نگاه خوبی به این قشر نداشته باشد که روحانیون باید در این زمینه نیز تلاش کنند تا نگاه آنان را نسبت به حوزه تغییر دهند که این کار نیز با رویکرد عاطفی و سپس توضیح منطق نسبت به فرایند قضاوت انجام می‎شود.

وی تصریح کرد: باید در نظر داشت که خیلی از اوقات افرادی که در زندان قرار می‎گیرند نه اینکه یک بزهکار بالفطره باشند بلکه بسیاری اوقات به غلط باورهایی در آنها رسوخ کرده و یا در محیطی قرار گرفته‎اند که یک سری مسائل را مدنظر قرارداده‎اند که در این رابطه نیز باید تلاش کرد به بهترین شکل آنها را با معارف دین آشنا کرد.

انتهای پیام

کد N351091

وبگردی