آفتاب
با تصویب مجلس؛

ادارات ثبت احوال باید به فناوری نظام جامع اطلاعات املاک مجهز شوند

ادارات ثبت احوال باید به فناوری نظام جامع اطلاعات املاک مجهز شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس مصوب کردند که کلیه ادارات ثبت احوال باید به فناوری نظام جامع اطلاعات املاک مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح جامع کاداستر، در ماده 16 این طرح سازمان ثبت احوال را مکلف کردند در راستای اجرای وظایف محوله در این قانون نسبت به اصلاح ساختار و جذب نیروی انسانی مورد نیاز در چارچوب قوانین موجود اقدام کند و کلیه ادارات ثبت را به فناوری نظام جامع اطلاعات املاک مجهز کند.

همچنین در ماده 18 این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک موظف شد سالانه گزارش عملکرد خود را در اجرای این قانون به مجلس ارائه کند.

بر اساس ماده 19 طرح جامع کاداستر نیز مقرر شد آیین‌نامه اجرایی این قانون حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن آن توسط سازمان و با همکاری وزارت دادگستری تهیه شود و به تصویب رییس قوه قضاییه برسد.

در ماده 20 طرح جامع کاداستر نیز مصوب شد از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، ماده 156 قانون ثبت اسناد و املاک و تبصره‌های آن نسخ شود.

نمایندگان مجلس همچنین ماده 17 طرح جامع کاداستر درباره پیش‌بینی 50 درصد از درآمدهای خدمات ثبتی در بودجه سنواتی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع کردند.

انتهای پیام

کد N351065

وبگردی